شناسهٔ خبر: 34822776 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بسته‌ی خبری| ۳۰ درصد تماس‌ها با اورژانس یزد مزاحمت تلفنی است / افزایش ۵۷ درصدی تصادفات در استان یزد

در بخش بسته‌ی خبری یک‌شنبه ۲۷ مردادماه، مهم‌ترین اخبار استان یزد در روزی که گذشت را مرور و بررسی کنید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، بخش بسته‌ی خبری که دربرگیرنده مهم‌ترین اخبار استان یزد از رسانه‌های گوناگون است، به‌صورت روزانه در صفحه‌ی استان یزد خبرگزاری فارس منتشر خواهد شد.

مهم‌ترین اخبار روز شنبه ۲۷ مردادماه که در رسانه‌های استان یزد منتشر شد به شرح زیر است:

*گوشت مرغ در استان یزد کمیاب شد

به دنبال اعلام مصوبه سازمان صنعت، معدن و تجارت کشور مبنی بر قیمت عرضه مرغ گرم در سراسر کشور به مبلغ 129 هزار ریال، این کالای تولیدی مازاد مصرف در استان یزد در این استان و شهرستان‌های تابعه‌ی آن کم یاب شده است ولی درعین‌حال مسئولان همچنان بر رعایت قیمت مصوب کشوری تأکیددارند و از برخورد جدی با متخلفان می‌گویند.

*۳۰ درصد تماس‌ها با اورژانس یزد مزاحمت تلفنی است

دهقان، رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی یزد در جمع خبرنگاران: از 64 هزار تماس با تلفن 115 اورژانس در پنج‌ماهه  نخست امسال 30درصد تماس‌ها مزاحمت تلفنی بوده است. اشغال بودن تلفن باعث می‌شود برخی مأموریت‌ها لغو شود و مشکلاتی را به وجود آورد.

* بیست و یکمین اهدای عضو سال جاری در یزد انجام شد

بیست و یکمین اهدای عضو در سال ۹۸ با ایثار و فداکاری مرحوم علی ذوالفقاری،۴۳ساله، اهل و ساکن ابرکوه در بیمارستان شهید رهنمون به وقوع پیوست.

*وجود ۱۵۰ موقوفه در استان یزد در خصوص اطعام غدیر

مدیرکل اوقاف استان یزد:امسال برنامه اطعام روز غدیر به شکل متفاوتی با همکاری آستان قدس رضوی برگزار خواهد شد که طی آن یک‌صد نفر از خادم یاران رضوی اقدام به توزیع اطعام غدیر در مناطق مختلف استان خواهند کرد.

جشن «ولایت علوی، اکمال دین نبوی» در 25 بقاع متبرکه و امامزادگان یزد برگزار می‌شود.

خوشبختانه چند سالی است که اوقاف در بحث پرورش دام به‌ویژه دام‌های سبک اصلاح‌شده ورود کرده و در بافق نیز درزمینهٔ پرورش شتر اقداماتی را انجام داده تا بتواند درزمینهٔ تأمین پروتئین مردم نقش مؤثری ایفا کند.

بیشتر بخوانید

*سریال «شهید صدوقی» در یزد ساخته می‌شود

مدیرکل صداوسیمای مرکز یزد :در حال حاضر طرح دو سریال مصوب در صداوسیمای مرکز یزد وجود دارد؛ یکی از این سریال‌ها، سریال شهید صدوقی است که طرح و فیلم‌نامه نوشته‌شده و نیاز به بازنویسی دارد.

در تأمین منابع برای ساخت سریال شهید صدوقی دچار مشکلات قانونی شدیم هرچند منابع تأمین‌شده و امیدواریم که در طول ماه‌های آینده به شکلی عمل شود که بتوانیم ساخت این سریال را در استان داشته باشیم.

بیشتر بدانید

*معرفی نسخه‌های خطی طب ایرانی

نسخه‌های خطی طب ایرانی با محوریت ابن‌سینا در سومین دوره ویژه‌برنامه سه‌شنبه‌های فرهنگی کتابخانه وزیری یزد معرفی می‌شوند.

*برگزاری دومین نشست «والعصر»، عصر دوشنبه در حوزه هنری یزد

رئیس حوزه هنری یزد از برگزاری دومین جلسه از سلسله نشست‌های اندیشه‌ورزی «والعصر» با موضوع «تبیین دومین مرحله خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی انقلاب اسلامی» با حضور استاد غلامحسین دشتی در حوزه هنری انقلاب اسلامی یزد برگزار می‌شود.

*پراید بیشتر از هر وسیله‌ای جان مردم استان یزد را می‌گیرد

دهقان، رئیس سازمان اورژانس استان یزد:با توجه به موقعیت شهر یزد، پراید عامل اکثریت حوادث ترافیکی منجر به فوت است.

رانندگی با سرعت‌بالا با پراید که  هیچ ایمنی ندارد منجر به حوادث تلخ می‌شود.

بیشتر بخوانید

*افزایش ۵۷ درصدی تصادفات در استان یزد

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی استان یزد: در چهارماهه امسال ۳۷ نفر براثر حوادث رانندگی دراستان یزد جان باختند.

* هوای استان یزد تا اواخر هفته خنک‌تر می‌شود

محمدرضا شیر غلامی کارشناس هواشناسی یزد: امروز خنک‌ترین نقطه به سبز دشت با ۸ درجه و گرم‌ترین نقطه به بافق با ۴۰ درجه اختصاص‌یافته است.

فردا موقتاً تا ۲ درجه افزایش دما خواهیم داشت و سپس روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه تا ۳ درجه دمای هوای استان کاهش می‌یابد که هوای خنک و صاف تا آخر هفته در استان ماندگار خواهد بود.

پایان پیام/90017

نظر شما