شناسهٔ خبر: 34822735 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نیروهای مسلح در 14 رشته در مسابقات المپیک سیزم شرکت می‌کنند

رئیس اداره ورزش و آمادگی جسمانی نیروهای مسلح با اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های مختلف به ویژه دو رویداد مهم ورزش نظامی در سال جاری از روند رو به رشد و خوب آمادگی جسمانی نیروهای مسلح خبر داد.

صاحب‌خبر -

امیر سرتیپ سید کمال پیمبری رئیس اداره ورزش و آمادگی جسمانی نیروهای مسلح در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرری اظهار داشت: باتوجه به برنامه‌های توسعه‌ای آمادگی جسمانی در سیاست‌گذاری ستاد کل نیروهای مسلح و ابلاغ به سازمان نیروهای مسلح به فضل الهی وضعیت آمادگی جسمانی نیروهای مسلح با ارزیابی‌های انجام شده روز به روز در حال رشد بوده و با برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری سه ساله باید این آمادگی به جایی برسد که مورد نظر سلسله مراتب فرماندهی است و در این راستا تلاش و فعالیت‌های خوبی انجام داده‌ایم.

وی با اشاره به برگزاری چهارمین دوره مسابقات بین المللی نظامی روسیه ۲۰۱۹ ادامه داد: ایران در این مسابقات با حضور ده کشور جهان در 13 رشته شرکت کرد که دو آیتم سرعت و مهارت در این رقابت‌ها بسیار اهمیت داشته که ویژگی مهمی برای آمادگی جسمانی نیز محسوب می‌شود.

رئیس اداره ورزش و آمادگی جسمانی نیروهای مسلح با بیان اینکه قبل از اعزام تیم‌ها رقابت‌های داخلی و اردوهای مختلف برای افزایش آمادگی تیم‌ها صورت گرفته، خاطرنشان کرد: سال گذشته ما میزبان غواصی عمق در نوشهر بودیم که پیروز میدان شدیم و امسال مسابقات این رشته در کیش برگزار شد همچنین در رشته گشت جاده‌ای برای اولین بار میزبان شده و در منطقه پرند و در پیست آنجا مسابقات را برگزار کردیم.

امیر سرتیپ پیمبری به شرکت نیرو‌های مسلح در مسابقات المپیک سیزم در مهرماه اشاره کرد و افزود: این رویداد از سطح کیفی بالایی برخوردار و بسیار حائز اهمیت است که بیش از 70 کشور به میزبانی چین در 28 رشته با هم به رقابت می‌پردازند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با حداکثر توان در ۱۴ رشته در این رویداد شرکت می‌کند، تصریح کرد: اولویت امسال برای اعزام ورزشکاران ابتدا با کارکنان پایور یعنی همان نیروهای رسمی در نیروهای مسلح بوده که اکثر تیم ها با برگزاری مسابقات انتخابی در اردوهای دوم و سوم بوده و شکل اصلی خود را یافته و تا پایان ماه ساختار اصلی تیم مشخص و 23 مهرماه کاروان نیروهای مسلح به کشور چین اعزام می‌شود.

رئیس اداره ورزش و آمادگی جسمانی نیروهای مسلح با اشاره به اهمیت دو رویداد مهم ورزشی و نظامی یادآور شد: در روند توسعه ورزش‌های همگانی، قهرمانی و آمادگی جسمانی توجه خاصی شده و همه امکانات نیروهای مسلح شامل اعتبارات، اماکن، مربیان و متدهای جدید به میان آمده تا به حول و قوه الهی در المپیک امسال مقام قابل توجهی کسب کنیم.

امیر سرتیپ پیمبری از حضور 180 ورزشکار نیروهای مسلح در المپیک سیزم خبر داد و گفت: ورزشکاران ما در رشته‌های کاربردی چون جودو، تکواندو، نجات غریق، کشتی، دو میدانی، تیراندازی، والیبال و رشته‌های رزمی حضور دارند که امیدوارم با تلاش همه آن‌ها قدمی در جهت اقتدار و سربلندی نظام و نیروهای مسلح برداریم.

انتهای پیام/67052/م/ث/40

نظر شما