شناسهٔ خبر: 34821364 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

فعالیت جهادگران برگرفته از مکتب غدیر است

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی عصر یکشنبه در دیدار با جهادگران خراسان جنوبی افزود: با جهادگران همراه هستیم و البته به گرد آن نمی رسیم، شما جوانان

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی عصر یکشنبه در دیدار با جهادگران خراسان جنوبی افزود: با جهادگران همراه هستیم و البته به گرد آن نمی رسیم، شما جوانان با حرکت انقلابی خود به حرکت جهانی و تمدن اسلامی خواهید رسید و گام دوم انقلاب را بر خواهید داشت و به جهانیان نشان خواهید داد.

وی بیان کرد: انسان وقتی همه امکاناتش را در راه و هدف متعالی انسانیت یعنی قرب به خداوند متعال به کار گیرد، بقیه با خداست که پرده‌ها و حجاب‌ها را بردارد و لقاء‌الله را نصیب بندگان مخلص خودش کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه اهداف و آرمان‌های تمدن اسلامی با تمدن وحشی غرب قابل قیاس نیست گفت: تمدن وحشی غرب به دنبال وحشی گری، انواع مکر و حیله‌ها، قتل کودکان و آواره گری انسان‌ها است اما آنچه شما به عنوان جهادگران ارائه می‌دهید از مفاهیم غدیر برگرفته شده و الگو است.

وی بیان کرد: در مکتب اسلام خداوند رسالت خود را به بندگانش می‌دهد تا در راستای گره گشایی سایر بندگان قدم بردارند.

امام جمعه بیرجند اظهار داشت: اهل ظلم، مکر و قتل در طول تاریخ بوده‌اند ولی الان بیشتر هستند و حالت بین المللی به خود گرفته است و آنهایی که مردم را آرام نمی‌گذارند و جنگ راه می‌اندازند برای امام علی(ع) هم جنگ تحمیل کردند.

وی گفت: شما جهادگران وارث مکتب امام علی (ع) هستید ولی آنچه امروز دنیا به خود گرفته، تمدن وحشی است که البته ظاهرش تمدن است و باطنش پر از وحشی‌گری است.

وی عنوان کرد: در اربعین حسینی نه تنها شیعه و سنی بلکه فراتر از آن مسیحی، یهودی و زرتشتی حضور دارند و صحنه‌های زیبای ایثار، گذشت و انسانیت را خلق می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه نماز نماد عبادت است ولی تمام عبادت نیست گفت: عبادت هفتاد نوع است که از بهترین آن گره گشایی از کار بندگان و احسان به انسان‌ها و تمام ذی حیات است.

وی افزود: کسب روزی حلال، غلبه بر نفس و گره گشایی از کار مردم در رسیدن به سیر و سلوک عرفانی مهم است که باید سرلوحه کار انسانیت قرار گیرد.

۷۵۵۶*۳۰۲۸

انتهای پیام

نظر شما