شناسهٔ خبر: 34820761 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

پلیس‌های قلابی مسلح از صرافان سرقت می‌کردند

روزنامه جوان

پلیس‌های قلابی که پس از ربودن فروشندگان ارز از آن‌ها سرقت می‌کردند، یک به یک بازداشت شدند.

صاحب‌خبر -
سرویس حوادث جوان آنلاین: به گزارش «جوان»، پایین بودن سطح آگاهی عمومی نسبت به هشدار‌های پیشگیرانه سبب شده تا افراد تبهکار به راحتی مرتکب جرم شده و به حیات مجرمانه خود ادامه دهند. در پرونده‌ای که به تازگی در پلیس آگاهی تهران تشکیل شده است، اعضای یک باند با معرفی خودشان به عنوان پلیس، صرافان را ربوده و از آن‌ها سرقت می‌کردند که خیلی زود به دام افتادند. در این پرونده که ساعت ۱۳ روز دوشنبه ۲۴ تیرماه تشکیل شد، مردی مأموران پلیس را از ماجرای آدم‌ربایی و سرقت باخبر کرد. لحظاتی بعد مأموران کلانتری ۱۰۹ بهارستان در محل حاضر شدند. شاکی گفت پنج مرد مسلح که خودشان را پلیس معرفی کردند با تهدید ۱۳ هزار یورویی که داشت را سرقت کرده و فرار کردند.

بعد از مطرح‌شدن شکایت تیمی از کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی به دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران در این‌باره تحقیق کردند. در اولین گام شاکی جزئیات بیشتری را از ماجرا شرح داد. او گفت: من در یک مغازه صرافی در خیابان جمهوری، حوالی میدان بهارستان کار می‌کنم. ساعت ۱۲ بود، دو مرد جوان که حدود ۳۸ سال سن داشتند، وارد مغازه شدند. آن‌ها ظاهری موجه داشتند و درخواست خرید ۱۳ هزار یورو کردند که بعد از توافق بر سر قیمت قرار شد به بانک برویم و آنجا پول را به حسابم واریز کنند و من هم یورو‌ها را به آن‌ها بدهم. در حال حرکت به سمت بانک بودیم که ناگهان یک خودروی سمند بژ‌رنگ راه مان را سد کرد. همزمان راننده و دو مرد دیگر از ماشین پیاده شدند، آن‌ها با نشان دادن اسلحه، خودشان را پلیس معرفی کردند و مدعی شدند که من در کار قاچاق ارز هستم و با تهدید من را سوار ماشین کردند و آن دو مردی هم که همراه من بودند، سوار یک موتورسیکلت شدند و رفتند. شاکی ادامه داد: آن‌ها در طول مسیر شروع به بازجویی‌از من کردند و خواستند افرادی را که با آن‌ها فعالیت ارزی دارم معرفی کنم. حدود یک‌ساعت بعد ۱۳ هزار یورویی که داشتم را به همراه دو دستگاه تلفن همراهم گرفتند و من را حوالی میدان جمهوری از ماشین پیاده کردند و گریختند. همزمان با مطرح شدن شکایت تحقیقات برای بازداشت اعضای این شبکه به جریان افتاد. بررسی‌های کارآگاهان نشان داد که شکایت مشابهی به پلیس گزارش شده و پلیس‌های قلابی به این شیوه ۱۰ هزار یورو سرقت کرده و گریخته بودند.

در شاخه دیگری از بررسی‌ها کارآگاهان پلیس با بررسی دوربین‌های مداربسته موفق شدند، چهره یکی از سارقان را شناسایی و ۲۲ مردادماه او را در مخفیگاهش در جوادیه راه‌آهن بازداشت کنند.

مهرداد ۳۸ ساله وقتی مورد تحقیق قرار گرفت، به سرقت مسلحانه با همدستی چهار عضو دیگر باند اعتراف کرد. او گفت: طراح نقشه سرقت یکی از دوستانم به نام رامین است، او بعد از تشکیل باند برای اجرای نقشه ما را آموزش داد. متهم گفت: تجهیزات پلیس را هم از شهری در غرب کشور به مبلغ ۸ میلیون تومان خریدیم و شروع به سرقت ارز کردیم که بعد از دومین سرقت شناسایی و بازداشت شدیم. او در جریان بازجویی‌ها مخفیگاه اعضای باند را در محدوده جوادیه راه‌آهن به پلیس معرفی کرد که همگی در جریان عملیات همزمان بازداشت شدند. مأموران پلیس در بازرسی از مخفیگاه متهمان یک قبضه اسلحه کلت کمری، دو دستگاه بی‌سیم، یک رشته دستبند فلزی و تعداد ۱۶ فشنگ جنگی کشف کردند.

سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: تحقیقات برای شناسایی جرائم بیشتر متهمان در اداره یکم پلیس آگاهی جریان دارد. سردار لطفی ادامه داد: شهروندان به این نکته توجه کنند که در صورت مواجهه با مأموران پلیس حتماً کارت شناسایی پرسنلی و حکم مأموریت را از فرد مطالبه کنند، در صورت عدم شناسایی حتماً با پلیس ۱۱۰ تماس حاصل نمایند تا شاهد وقوع جرائمی از این دست نباشیم.

نظر شما