شناسهٔ خبر: 34820335 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

واقعه غدیر در گچساران بازسازی می شود

فرمانده سپاه پاسداران ناحیه گچساران گفت: واقعه غدیر روز چهارشنبه هفته جاری به صورت نمایش در این شهرستان بازسازی می شود.

صاحب‌خبر -
فرمانده سپاه پاسداران ناحیه گچساران گفت: این آئین ساعت ۱۸ روز چهارشنبه هفته جاری در محل انتهای بلوار بعثت، روبه‌روی منازل مسکن مهر شهر دوگنبدان برگزار خواهد شد.
سرهنگ سید علی اصغر نورایی نسب بیان کرد:تلاش می‌شود تا وسیله ایاب و ذهاب برای انتقال شهروندان به محل برگزاری نمایش در نقاط مختلف این شهرستان تدارک دیده شود.
فرمانده سپاه ناحیه گچساران توضیح داد: هنرمندان زیادی شامل بازیگران اصلی، فرعی و سیاهی لشکر نمایش شبیه سازی واقعه غدیر در گچساران را با یک تیم کارگردانی قوی اجرا خواهند کرد.
وی ادامه داد: این آئین در قالب نمایش و خطبه خوانی در مدت زمان ۲ ساعت طراحی شده است.
نورایی نسب گفت: اجرای بازسازی غدیر براساس روایات و با مشورت علما و کارشناسان خبره صورت گرفته تا همه جوانب واقعه غدیر به صورت صحیح بیان شود.
فرمانده سپاه ناحیه گچساران اظهارداشت: اجرای این نمایش در جهت تبیین مقام ولایت و آگاه‌سازی عموم مردم به خصوص نوجوانان و جوانان از واقعه بزرگ غدیر است.
نورایی نسب درادامه تاکید کرد: غدیر خم به نوعی حافظ انسجام و وحدت جامعه است و باید به این نکته هم توجه کرد که در بحث غدیر تنها مسئله جانشینی امام مطرح نیست بلکه توجه کامل به مسئله امامت و استمرار حکومت اسلامی بسیار حائز اهمیت است.
وی افزود: در حالی که دشمنان ترفند‌ها و هجمه‌های زیادی را طراحی کرده اند تا پیام‌های غدیر و عاشورا به نسل‌های جدید جامعه منتقل نشود اجرای چنین برنامه‌هایی به خنثی کردن هجمه‌ها و توطئه‌های آنان کمک می‌کند.
فرمانده سپاه ناحیه گچساران تصریح کرد:با توجه به اهمیت واقعه بزرگ غدیرخم با هدف گسترش فرهنگ ولایت و الگوسازی و معرفی روز بزرگ غدیر، شناساندن و معرفی سیره نبوی و ائمه معصومین علیهم السلام و کمک به گسترش معارف الهی در جامعه، بازسازی و بازروایی خواهد شد.
شهرستان ۱۲۶ هزار نفری گچساران در جنوب کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد

نظر شما