شناسهٔ خبر: 34820333 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ضعف مدیریتی در حوزه مدیریت پسماند گیلان غیرقابل انکار است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان گفت: ضعف مدیریتی این استان در حوزه مدیریت پسماند قابل انکار نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، علی اوسط اکبری‌مقدم عصر امروز در جلسه کارگروه مدیریت پسماند سایت تخلیه زباله سراوان با تأکید بر ضعف مدیریتی استان گیلان در حوزه مدیریت پسماند و زباله اظهار داشت: تمام دستگاه‌های اجرایی مسئول موظفند مجموعه خدمات خود در منطقه سراوان رشت را تسریع ببخشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان با تأکید بر اینکه در این استان سراوان‌‌های بسیار زیادی وجود دارد که به شدت با مشکل پسماند و زباله مواجه هستند عنوان کرد: هم‌اکنون مناطق بسیار زیادی در گیلان واقع در چابکسر و یا تالش وجود دارد که مشکلات آن‌ها در حوزه زباله و پسماند به مراتب بدتر از وضعیت سراوان رشت است.

اکبری‌مقدم موضوع ارائه برخی خدمات ضروری نظیر آب‌رسانی و گازرسانی برای سراوان رشت توسط دستگاه‌های اجرایی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: نباید اینطور باشد که یک مسئولی کارها و اقدامات خود را در سراوان تبلیغ کند زیرا هر کاری و خدمتی که در این منطقه انجام شده وظیفه ذاتی مسئولان بوده و است.

وی تسریع در فرآیند خدمات‌رسانی برای مردم منطقه سراوان رشت توسط دستگاه‌های ذیربط را امری لازم و ضروری اعلام کرد و گفت: برای حل مشکلات سراوان باید از مدت‌ها قبل چاره‌اندیشی می‌شد اما این کار به علل مختلف که به عقیده بنده سهم بسیار زیادی از آن ناشی از عدم مدیریت صحیح است به ثمر نرسید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان بروز مشکلات اقتصادی از یک سو و اعمال تحریم‌های ظالمانه که به سبب آن اعتبارات مورد نیاز برای احداث سایت سراوان تحقق پیدا نکرده را متذکر شد و ابراز داشت: با تمام این موانع یاد شده به عقیده بنده تنها 5 درصد از چالش‌ها و مشکلات الان سراوان به مسائل اقتصادی برمی‌گردد.

اکبری‌مقدم حداکثر تولید شیرابه در سراوان رشت را به نسبت ساعات مختلف بین 5 تا 7 لیتر بر ثانیه اعلام کرد و ابراز داشت: در حال حاضر هیچ جایی برای تخلیه زباله شهر رشت وجود ندارد از طرف دیگر از اعضای شورای اسلامی و دهیار سراوان نیز انتظار داریم با مردم منطقه گفت‌وگو و آن تعامل لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه در صورت نصب دستگاه زباله‌سوز قطعاً دیگر زباله‌‌ای وارد سراوان نمی‌شود خاطرنشان کرد: از مجموعه شهرداری رشت هم در این مقطع زمانی بسیار حساس و ویژه انتظار داریم بحث تفکیک زباله از مبدأ را جدی‌تر بگیرند تا هر چه سریع‌تر میزان زباله‌ای که به محل دفن زباله سراوان وارد می‌شود کاهش پیدا کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان استفاده از پیمانکار بومی و محلی در سایت سراوان توسط شهرداری رشت را متذکر شد و اظهار داشت: دستگاهی چند وقتی است به گفته شهرداری رشت در گمرکات مانده و هنوز ترخیص نشده که به عقیده بنده ایجاد چنین مشکلاتی تنها به ضعف قراردادهایی که منعقد می‌شود بر‌می‌گردد.

اکبری‌مقدم کمک‌ها و مساعدت‌های رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برای مدیریت پسماند استان‌های شمالی از جمله گیلان را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: مشکل سراوان مشکل همه ما در هر حوزه‌ای که خدمت می‌کنیم است بنابراین برای رفع آن و جهت کمک به اهالی ساکن در منطقه باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم.

انتهای پیام/ش

نظر شما