شناسهٔ خبر: 34820199 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

گونه جدیدی از زالوهای درمانی در آمریکا کشف شد

یک گونه از زالو در آمریکا کشف شده و دانشمندان آن را Macrobdella mimicus نامگذاری کرده‌اند. این جانور اولین گونه جدید از خانواده زالوهای درمانی در این کشور است که در 40 سال اخیر کشف می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ ماجرای کشف این زالوها از سال 2015 آغاز شد. در آن سال «آنا فیلیپس» متصدی بخش کرم‌های انگلی در موزه ملی تاریخ طبیعی اسمیتسونین، با تعدادی موجود سبزرنگ با لک‌های نارنجی از سفر اکتشافی‌اش در مریلند بازگشت.

او در ابتدا تصور می‌کرد که این گونه یکی از اعضای خانواده Macrobdella decora باشد که در مناطق شمالی آمریکا به وفور یافت می‌شوند. اما با بررسی DNA آن‌ها در آزمایشگاه تفاوت‌های برخی از این موجودات آشکار شد و بعد از آزمایش دقیقتر آن‌ها مشخص شد که ارگان‌های تولید مثل این موجودات در قسمت متفاوتی از بدنشان قرار گرفته است.

زالوهای درمانی

آنا فیلیپس با مجموعه‌ای از این زالوها که در گذشته جمع‌اوری شده بودند

بعد از این آزمایشات فیلیپس به همراه یک تیم اکتشافی به کارولینای شمالی سفر کردند و در آنجا تعداد بیشتری زالوی مشابه با گونه مریلندی پیدا کردند که ترکیب DNA مشابهی با آن‌ها داشتند. فیلیپس برای بررسی بیشتر نمونه‌های جمع‌آوری شده در کلکسیون موجودات موزه اسمیتسونین را جستجو کرد و به نمونه‌هایی از این زالو برخورد که تحت نام M. decora و از سال 1937 در مناطق مختلف آمریکا جمع‌آوری شده بودند.

بیشتر بخوانید:

گم شدن نوزاد در بیمارستان خصوصی تهران

همه چیز درباره پدیده مگس‌پران چشم؛ دلایل، نشانه‌ها و درمان

با ۱۵ دانشمند دیوانه تاریخ آشنا شوید

ژاپنی ها دم در می‌آورند

متلاشی شد صورت یک آبادانی در حمله شبانه

شایع ترین دلایل درد در پهلوها را بشناسید

فیلیپس نمونه‌هایی از این گونه را در موزه علوم طبیعی کارولینای شمالی و موزه تاریخ طبیعی ویرجینیا هم یافته و علاوه بر آن نمونه‌های زنده آن را در مناطق دیگر آمریکا مثل جورجیا و کارولینای شمالی پیدا کرده است. با این تاریخچه به نظر می‌رسد که M. mimicus حداقل ده‌ها سال است که در مناطق شرقی آمریکا زندگی می‌کند و تا به حال به خاطر شباهتش با گونه M. decora تحت همین نام ثبت و نگهداری می‌شده است.

فیلیپس در این باره گفته:

ما یک گونه جدید از زالوهای درمانی را در 80 کیلومتری موزه ملی تاریخ طبیعی پیدا کردیم. چنین یافته‌ای نشان می‌دهد که گونه‌های زیادی آن بیرون و جلوی چشم دانشمندان قرار داشته‌اند که هنوز شناخته نشده و باید در آینده کشف و ثبت شوند.

نظر شما