شناسهٔ خبر: 34818963 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

جریمه ۸۰ هزار تومانی در انتظار رانندگانی که از خطوط اضطرار تونل‌ها تردد کنند

سردار مهماندار از اجرایی شدن طرح برخورد با خودرو‌هایی که از خطوط اضطراری در تونل‌ها عبور می‌کنند، خبر داد.

صاحب‌خبر -

وسایل نقلیه مجاز به تردد از خطوط اضطراری تونل‌ها نیستندبه گزارش خبرنگار حوزه حوادث انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره طرح توقیف وسایل نقلیه‌ای که از خطوط اضطراری تونل‌ها عبور می‌کنند، اظهار کرد: مجموعه راهنمایی و رانندگی ۲ ماموریت اساسی دارد که یکی از آن موضوع روان سازی ترافیک و عبور مرور است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به ماموریت دوم افزود: بحث انضباط بخشی و برخورد با متخلفان موضوع و ماموریت دوم ما هست.

وی بیان کرد: بخش عمده وقت ما در مجموعه راهنمایی و رانندگی، باتوجه به اینکه ترافیک‌های تهران سنگینی هست، عمده وقت‌مان برای بحث تسهیلات ترافیکی و روان سازی آن گرفته می‌شود.

سردار مهماندار با اشاره به بحث انضباط بخشی و برخورد با متخلفان گفت:به همین دلیل طرح‌هایی را در تهران اجرا می‌کنیم و از روز گذشته طرح برخورد با رانندگانی که در خطوط اضطرار تونل‌ها به صورت غیر مجاز در حال تردد هستند را شروع کرده‌ایم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه این تخلف جزء مطالبات مردم است ادامه داد: در تونل‌های تهران مانند نیایش، مردم به دلیل ترافیک سنگین ایستاده‌اند و منتظر هستند تا بتوانند از تونل عبور کنند، اما متاسفانه عده محدودی بدون توجه به حقوقی که دیگران دارند از خط اضطرار عبور می‌کنند و به نظر می‌رسد که این موضوع توهین به افرادی است که در صف ایستاده‌اند و مقررات را رعایت می‌کنند.

وی بیان کرد: همکاران من از طریق مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک، از طریق دوربین‌های هوشمند، پلاک خودرو‌هایی که به صورت غیر مجاز در خطوط اضطرار حرکت می‌کنند را  شناسایی خواهند کرد و به همکارانمان که در انتهای تونل مستقر هستند اعلام می‌شود و خودرو‌ها به صورت ساعتی با نصب بنر توقیف می‌شوند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ بیان کرد: خطوط اضطرار فقط برای خودرو‌های امدادی و پلیسی هست تا بتوانند در صورت بروز اتفاق، بلافاصله خود را از این معابر به محل حادثه برسانند.

سردار مهماندار افزود: خودرو‌های توقیفی اگر جریمه بالای ۱ میلیون تومان داشته باشند و برابر قانون نیاز به توقیف در پارکینگ را داشته باشد، به پارکینگ منتقل می‌شوند؛ در غیر این صورت بعد گذشت حدود ۲ ساعت که کار توقیف ساعتی انجام شود، خودرو ترخیص خواهد شد.

وی درباره مبلغ جریمه گفت: اگر فقط تخلف عبور از خطوط اضطرار را داشته باشد، مبلغ ۸۰ هزار تومان جریمه به افراد تعلق می‌گیرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ افزود: برای خودرو‌هایی که پلاکشان را می‌پوشانند و مخدوشی پلاک دارند، جرم تلقی شده و برایشان پرونده تشکیل می‌شود. همچنین راننده نیز به عنوان مجرم به دادسرا برای انجام مراحل قضایی معرفی می‌شود.

وی بیان کرد: سعی خواهیم کرد که این طرح‌هارا در فواصل زمانی به صورت رندوم اجرا کنیم تا تاثیر خودش را بیشتر گذارد، موضاعات دیگری نیز داریم که انشالله درآینده به دنبال آن‌ها هستیم.

سردار مهماندار بیان کرد: ما امروز ابزار‌های خوب و دقیقی را داریم که در این مرکز مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند خودرو‌های متخلف را رصد کند.

انتهای پیام/

جریمه وسایل نقلیه ای که از خطوط اضطراری تونل ها عبور می‌کنند

نظر شما