شناسهٔ خبر: 34818765 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تفت بیان کرد؛

وابستگی اوقاف به پرداخت اجاره موقوفه ها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تفت گفت: این اداره ردیف بودجه دولتی ندارد و از لحاظ درآمد وابسته به پرداخت اجاره موقوفه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزرای موج یزد، حجت الاسلام محمدعلی فلاح تفتی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تفت با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد اجاره تفت مربوط به اراضی کشاورزی است، تاکید کرد: این شهرستان چهار هزار و ۲۸۰ رقبه و افزون بر یک هزار و ۸۰۰ مستأجر دارد و  برقراری تماس با تمامی این افراد زمان بر بود و با طراحی سامانه ارتباط کار تسهیل شد.

وی افزود: با بررسی‌ها مشخص شد یکی مشکلات نبود کارشناس متخصص است که از ۲ کارشناس رسمی و متخصص در این ارتباط دعوت شد تا وضعیت باغ‌ها، نحوه رسیدگی به ملک و میزان آثار خشکی را بررسی کنند.

وی ادامه داد: بر اساس بررسی کارشناسان مشخص شد ۶۰ درصد مستأجران املاک کشاورزی تفت از شیوه‌ سنتی که هزینه بر است استفاده می‌کنند و این مساله سبب دلسردی آنها شده است.

 وی با بیان اینکه این اداره ردیف بودجه دولتی ندارد و از لحاظ درآمد وابسته به پرداخت اجاره موقوفه است تاکید کرد: بر این اساس نیاز است تا اسناد اجاره اوقاف به روز باشد و اداره‌هایی موفق است که اطلاعات اسناد آن مرتب و به روزرسانی باشد.

وی به اهمیت به روز رسانی اطلاعات مستأجران اشاره کرد و یادآور شد: برای اولین بار جهت ارتباط مستمر به آنها سامانه پیامکی و سامانه صوتی راه اندازی شد که سامانه ابتکاری شهرستان تفت در سطح استان اجرایی شده است.

فلاح به اقدام این اداره در تنظیم برگه اجاره اشاره کرد و گفت: وضعیت پرونده‌ها به گونه‌ای بود که غالب اطلاعات دست نویس بود که به ابتکار این اداره فرم‌هایی تنظیم شد که مورد استقبال اداره کل اوقاف یزد قرار گرفت و به بقیه شهرستان‌های استان ابلاغ شد.

وی برنامه‌های این اداره را تغییر الگوی کشت زمین‌های وقفی تا پایان سال ۹۸ بر اساس نظر کارشناسان، کشت زعفران، زیره سبز، گیاهان دارویی و جایگزینی درختان پربازده خبرداد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تفت در مورد همکاری نکردن مستأجران گفت: آنها را دعوت به تغییر الگوی کشت خواهیم کرد در صورت عدم همراهی اجاره ملک مورد نظر تمدید نخواهد شد.

نظر شما