شناسهٔ خبر: 34818570 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تیرماه امسال ۳۱ نفر در تصادفات رانندگی زنجان جان باختند

زنجان - ایرنا -بر اساس آمارها طی ماه گذشته/ تیر/ ۳۱ نفر بر اثر حوادث رانندگی در جاده‌های استان زنجان جان باختند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۳۳ نفر بود، ۶.۶ درصد کاهش نشان می‌دهد.

صاحب‌خبر -

مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان روز  یکشنبه  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۳ نفر از فوت شدگان مربوط به رانندگان خودروها، ۱۴  نفر سرنشین و  چهار نفر نیز عابران پیاده بودند.
دکتر مهرداد ستاره اظهار داشت: شمار فوتی‌های راننده و سرنشینان در تصادفات جاده‌ای استان طی تیر امسال  نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۲۳.۵  درصد و ۶.۶۷ درصد کاهش نشان می دهد.
این مسئول ادامه داد: از مجموع تصادف‌های رانندگی رخ داده طی این مدت در استان زنجان ۲۴ مورد برون شهری بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، تفاوت چندانی را نشان نمی دهد.
وی اضافه کرد: طی  مدت یاد شده  ۲ نفر بر اثر تصادف رانندگی در جاده خاکی روستایی استان فوت شدند که نسبت به زمان مشابه سال گذشته که چهار مورد ثبت شده بود، ۵۰ درصد کاهش دارد.
دکتر ستاره افزود:  ۱۷ مورد از مرگ‌های ناشی از تصادف‌های جاده‌ای استان طی ماه گذشته در  شهرستان زنجان، ۹ مورد نیز در  شهرستان ابهر به ثبت رسید که به ترتیب  در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش ۱۵ درصدی و افزایش  ۱۲۵ درصدی دارد.

وی با بیان اینکه ۲۲ نفر از  فوت شدگان را مردان و ۹ نفر را زنان تشکیل می دهد، گفت: و بر حسب علت فوت نیز از مجموع فوتی‌های حوادث رانندگی در استان  ۱۲ مورد به علت ضربه به سر و ۱۹ مورد نیز سایر موارد بوده است.

به گزارش ایرنا سال گذشته ۲۸۰ نفر بر اثر حوادث ناشی از تصادف در جاده‌های این استان جان باختند که این رقم در سال ماقبل آن ۲۱۹ نفر بود.

۹۶۴۶/۳۰۸۸

نظر شما