شناسهٔ خبر: 34818069 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ضرورت کاهش بوروکراسی اداری و تسهیل خدمات/ پایش مستمر وضعیت واحد‌های صنعتی فعال در کشور

مقیمی با تاکید بر لزوم جلوگیری از بروز چالش در فرآیند تولید، کاهش بوروکراسی اداری و تسهیل خدمات را در این چارچوب، کارساز توصیف کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شاتا، فرشاد مقیمی معاون امور صنایع وزارت صمت در دومین روز گردهمایی معاونان امور صنایع و مسئولان کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید سراسر کشور با تاکید بر لزوم جلوگیری از بروز هرگونه چالش در فرآیند تولید، کاهش بوروکراسی اداری و تسهیل خدمات را در این چارچوب کاملا کارساز توصیف کرد.

وی با اشاره به ابلاغ بخشنامه تسویه و تهاتر بدهی‌های دستگاه‌ها به واحد‌های صنعتی توسط معاون رییس جمهور افزود: با توجه به شرایط اقتصادی کشور، استان‌ها اجرای این بخشنامه را در اولویت کاری خود قرار دهند تا بخشی از مشکلات واحد‌های صنعتی مرتفع شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: شناسایی مشکلات بین دستگاهی و ارایه راهکار‌های اجرایی باید در اولویت باشد تا اقدام در رفع مشکلات در سطح ملی تسریع شود.

مقیمی خاطر نشان کرد: خوشبختانه فرصت‌ها و ظرفیت‌های جدیدی برای صیانت از تولید در سطح کشور فرآهم آمده و بسیاری از دستگاه‌های مسئول در حوزه صنعت برای پیشبرد برنامه‌ها کاملا همراه هستند.

بیشتر بخوانید: تسریع در اصلاح تعرفه‌ها و جلوگیری از ممنوعیت‌های صادراتی

وی در ادامه با اشاره به نشست‌های قرارگاه تولید با حضور نمایندگانی از نهاد‌های تاثیرگذار در کشور افزود: استان‌ها با اعلام به موقع چالش‌ها از فرصت قرارگاه تولید برای رفع موانع پیس روی صنعتگران استفاده کنند و حضور فعال داشته باشند.

معاون وزیر صمت ادامه داد: با توجه به حمایت و همراهی ویژه استانداران سراسر کشور از بخش تولید، ضرورت دارد با اقدام فعال سازمان‌های صمت، توان سایر بخش‌ها نیز در این حوزه بسیج شده و بکارگیری شوند.

مقیمی حفظ تولید و اشتغال کشور را رویکرد اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد و گفت: باید این مهم را به یک عزم عمومی و رویکرد کلی همه عوامل موثر در بخش تولید تبدیل کنیم.

وی با تاکید بر بهره مندی از پتانسیل‌های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اضافه کرد: این ستاد پایگاه مناسبی برای عارضه یابی وضعیت صنایع کشور بوده و باید از این بستر برای پایش بهتر شرایط تولید و وضعیت واحد‌های صنعتی کشور و رصد مشکلات واحد‌های فعال برای جلوگیری از بروز مشکلات برای این دسته از واحد‌های صنعتی نهایت بهره را ببریم.

معاون امور صنایع وزارت صمت تصریح کرد: از ظرفیت‌های ستاد تسهیل علاوه بر رفع مسائل واحد‌های مشکل دار، باید برای رفع موانع واحد‌های فعال و موفق هم استفاده کنیم.

مقیمی ادامه داد: این اقدام به منظور پیشگیری از بروز مشکلات بوده و گام خوبی برای فعال سازی ظرفیت‌های جدید تولیدی و تجاری این واحد‌ها نیز است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: مدیران سازمان‌های استانی باید نسبت به مسئولیت‌های مهم و خطیر خود حساسیت بیشتری داشته باشند و برای تحقق اهداف وزارت صمت در حوزه تولید، تمام تلاش خود را بکار ببندند.

انتهای پیام/

فعال سازی ظرفیت‌های جدید تولیدی و تجاری

برچسب‌ها:

نظر شما