شناسهٔ خبر: 34817816 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

ژنرال صهیونیست: حماس تسلیم نشده و برای اسیر کردن سربازان اسرائیلی آماده می‌شود

یک فرمانده ارتش رژیم صهیونیستی با بیان اینکه اسرائیل سناریو‌های مختلفی درباره حملات گروه‌های فلسطینی پیش‌بینی می‌کند، گفت، حماس برای اسارت سربازان بیشتری آماده می‌شود.

صاحب‌خبر -

العالم - فلسطین اشغالی

«امیر بوخبوط»، کارشناس امور نظامی سایت «واللا » رژیم صهیونیستی به نقل از «اسرائیل شومر»، فرمانده عملیات منطقه جنوبی گفت، به رغم اینکه اسرائیل در جنگ سال 2014 توانمندی حماس در تولید ادوات نظامی و زیرساخت‌های نظامی آن را هدف گرفت اما این گروه تسلیم نشده و به اشکال گوناگون درصدد احیای قدرت خود برآمد.

شومر گفت: امروز تونل‌هایی که حماس از آنها برای حمله به اسرائیل استفاده می‌کند موجب نگرانی جدی است. با وجود برنامه‌های دوره‌ای که ارتش برای ردیابی و یافتن این تونل‌ها داشته است.

به گزارش وبگاه خبری عربی 21، این ژنرال صهیونیست خبر داد: ما سناریوهایی را از سمت غزه پیش بینی می‌کنیم که از جمله آن هجوم ده‌ها هزار فلسطینی به سمت شهرک‌ها و مواضع نظامی اسرائیل است یا اینکه موتورسواران مسلح فلسطینی عملیاتی را در جبهه داخلی اسرائیل پیاده کنند و این یک سناریو دور از واقعیت نیست و مستلزم این است که فرماندهی ارتش اسرائیل به دنبال ایده‌های جدیدی برای مقابله با آن و گفت‌وگوهایی با افسران ارشد فرماندهی عملیات در جنوب باشد.

وی با اشاره به اینکه راه حل‌های ارائه شده در اسرائیل به منظور جلوگیری از وخامت اوضاع به سمت جنگی باز علیه حماس است تاکید کرد: هر عملیاتی عواقب آن را در حقوق بین الملل و پیامدهای آن بر سطح امنیتی و سیاسی دارد ، اگرچه یکی از اهداف اصلی ارتش تکمیل کار دیوار زیرزمینی در برابر تونل‌ها و سپس مقابله با تظاهرات‌ها و عملیات مسلحانه مرزی و همچنین آمادگی برای احتمال جنگ فراگیر است.

ژنرال شومر با تاکید بر اینکه حماس تسلیم اقدامات جاری در طول مرز از نظر ساخت دیوار زیرزمینی نمی‌شود، افزود: ارتش این فرضیه را که حماس با ایجاد تونل‌ها سعی در ربودن یک سرباز را داشته باشد رد نمی‌کند با وجود اینکه حماس مراقب تحرکات ارتش در طول مرزهای غزه است و می‌بیند که عملیات‌های مهندسی با حضور صدها کارگر و خودرو و کامیون در حال گسترش است.

وی در عین حال تلاش‌های فشرده ارتش اسرائیل در زمینه فناوری و اطلاعاتی را موجب تغییر ایده‌ها و برنامه‌های عملیاتی حماس دانست.

ژنرال صهیونیست همچنین همکاری‌های نظامی ارتش این رژیم با مصر را در زمینه آنچه تامین امنیت مرزی از سمت مرز رفح منحصر به فرد و رو به افزایش خواند.

فارس

نظر شما