شناسهٔ خبر: 34817520 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

حجت الاسلام والمسلمین کلانتری در گفت وگو با رسا:

ضعف مدیریت و تدبیر برخی مسؤولان عامل نابسامانی "معیشت مردم" است

نماینده خبرگان با بیان اینکه ضعف مدیریت برخی مسؤولان عامل نابسامانی در "معیشت" و "مسکن" است، بر اقدام جدی و انقلابی مسؤولان برای رسیدگی به مشکلات مردم تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر کلانتری نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به توجه آیات و روایات به مسأله معیشت و مسائل مادی گفت: مبانی قرآن کریم و روایات در عین حالی که بر معنویت و دوری از مادی گرایی تأکید می کند، توجه بسیاری به مسأله معیشت و مسکن دارد.

وی به برخی آیات و روایات که بر مسأله معیشت و مسکن انسان تأکید دارند اشاره و اظهار کرد: بر اساس تأکید آیات و روایات، انسان نباید دنیای خویش را فدای آخرت و آخرت خویش را فدای دنیا کند، بلکه باید هر دو مقوله را در نظر گرفته و میانه رو باشد.

حجت الاسلام والمسلمین کلانتری با بیان اینکه استفاده از دنیا در راستای بندگی خداوند امری پسندیده است، به روایت «الْکَمَالُ کُلُّ الْکَمَالِ التَّفَقُّهُ فِی الدِّینِ، وَ الصَّبْرُ عَلَى النَّائِبَهِ، وَ تَقْدِیرُ الْمَعِیشَهِ» اشاره و خاطرنشان کرد: در مبانی اسلامی یکی از مراتب کمال برای انسان «اندازه گیری زندگی» معرفی شده است و این یعنی انسان در کنار رعایت مراتب معنوی، به مسائل دنیوی و معیشتی خویش باید اهمیت دهد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تأکید و توجه روایات به مسأله مسکن ابراز داشت: در روایت یکی نشانه های خوشبختی انسان «منزل وسیع» دانسته شده است، زیرا این مقوله سبب آرامش انسان می شود، بنابراین نظام اسلامی در زمینه تأمین معیشت و مسکن اقشار گوناگون باید همه تلاش خود را به کار گیرد.

وی رونق تولید، ایجاد زمینه های بهره گیری از ظرفیت های داخلی و تقویت مدیریت و تدبیر را از عوامل تأمین معیشت و رفاه مردم دانست و بیان کرد: کشور ما در امر تأمین معیشت و تولید مسکن از امکانات و ظرفیت های فراوانی برخوردار است، اما آنچه که اهمیت دارد آن است که این ظرفیت ها و امکانات به طور درست مدیریت و تدبیر شده و در اختیار همگان قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین کلانتری ضعف مدیریت و تدبیر برخی مسؤولان کشور را از عوامل نابسامانی های موجود در مسأله «معیشت مردم» و «مسکن» دانست و گفت: مسؤولی که در یک منزل مجلل و وسیع به همراه امکانات فراوان زندگی کند، درد مردم را نخواهد توانست درک کند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مسأله «مسکن» درد و رنج و مشکل عمده مردم کشور محسوب می شود، عنوان کرد: امروز درآمد افراد بسیار پایین بوده و قیمت مسکن به صورت افسارگسیخته در حال صعود است و درآمد مردم با گرانی ها و قیمت های موجود تناسب ندارد؛ گاهی برخی کارشناسان می گویند در حال حاضر برخی افراد اگر 50 سال تلاش و فعالیت داشته باشد، شاید بتواند یک مسکن برای خود تهیه کند.

وی با اشاره به اینکه فاصله میان درآمد مردم و تهیه مسکن بسیار ناراحت کننده و نگران کننده است، افزود: دولت باید با روحیه انقلابی و جهادی به میدان امده و زمینه هایی را فراهم کند تا اقشار ضعیف و کم برخوردار بتوانند با تحمل فشار بسیار کم در یک برهه زمانی معقول صاحب خانه و مسکن شوند.

حجت الاسلام والمسلمین کلانتری در پایان با تأکید برلزوم تأمین معیشت و مسکن مورد نیاز مردم ابراز کرد: امروز کارشناسان اقتصادی باید طرح های ویژه  ای را در این زمینه ارائه کنند و دولت نیز طرح های راهبردی آنها را به اجرا درآورد./841/ت302/ق

نظر شما