شناسهٔ خبر: 34817490 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل امور مالیاتی استان خبرداد:

تشکیل ۶ پرونده فرارمالیاتی به ارزش بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان در هرمزگان

مریدی با بیان اینکه در چهارماهه امسال ۱۹۸ میلیارد تومان از محل سه درصد مالیات ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری های هرمزگان اختصاص یافت، گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۵ درصد افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، « شاکر رضا مریدی » در نشست خبری ضمن تبریک هفته خبرنگار از مالیات و فروش نفت به عنوان منابع درآمدی دولت نام برد و اظهار کرد: متاسفانه با تحریم های ظالمانه دشمن، در بحث فروش نفت با مشکلاتی روبرو هستیم.

 

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در سال های اخیر بر روی موضوع اقتصاد مقاومتی و نامگذاری امسال تحت عنوان رونق تولید، افزود: تمرکز دشمنان نظام جمهوری اسلامی در این سال ها بر فلج کردن فعالیت های اقتصادی و صادرات کشورمان به ویژه در حوزه نفت است.

 

مدیرکل امور مالیاتی استان هرمزگان از اجرای طرح جامع مالیاتی به عنوان یکی از سیاست های مهم سازمان امور مالیاتی کشور نام برد و عنوان کرد: در قالب این طرح یک سری اصلاحاتی در قانون مالیات انجام شد که یکی از مهمترین اصلاحات مربوط به قانون ۱۶۹ مکرر است که می گوید کلیه ادارات و نهادهای دولتی و اشخاص حقوقی دولتی و غیردولتی به ویژه بانک ها باید همه اطلاعات فعالیت های خود را با سازمان مالیاتی لینک کنند.

 

وی جلوگیری از فرار مالیاتی را از اهداف اجرای طرح جامع برشمرد و بیان کرد: افرادی که با کسب مجوز رسمی مشغول به کسب و کار می باشند معترض بودند که برخی افراد بدون اخذ مجوز و پرداخت عوارض و مالیات به فعالیت های زیرزمینی مشغول می باشند.

 

مریدی با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی با اجرای ماده ۱۶۹ مکرر به کلیه تراکنش های بانکی بالات از حد مجاز دسترسی دارد، گفت: بیش از ۳۰۰ پرونده تراکنش بانکی بالای پنج میلیارد تومان شناسایی و در دست بررسی است.

 

وی با اذعان به اینکه هر تراکنش بانکی منجر به وصول مالیات نمی شود، افزود: این ماده با هدف مچ گیری نیست بلکه به جهت شفافیت فعالیت های اقتصادی است تا مشخص شود که تراکنش های بالای بانکی برای چه چیزی بوده است.

 

این مقام مسئول به مالیات ۹ درصد ارزش افزوده اشاره و عنوان کرد: مالیات ارزش افزوده از سه درصد مهرماه ۸۷ هم اکنون به ۹ درصد رسیده است که پنج درصد آن به صورت مستقیم به حساب خزانه واریز می شود، یک درصد به حوزه سلامت و سه درصد نیز به نسبت ۳۰ به ۷۰ بین دهیاری ها و شهرداری ها توزیع خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۶ حدود ۳۵۶ میلیارد تومان از این محل به حساب شهرداری ها و دهیاری های هرمزگان واریز شد، افزود: این رقم پارسال به ۵۵۷ میلیارد تومان رسید که نسبت به سال قبل ۵۶ درصد رشد داشته است.

 

مریدی اضافه کرد: علی رغم مشکلات اقتصادی در چهارماهه امسال نیز ۱۹۸ میلیارد تومان از محل اعتبارات ارزش افزوده به حساب شهرداری ها و دهیاری های استان واریز شد که از رشد ۳۵ درصدی نسبت به چهار ماهه سال ۹۷ برخوردار است که بیانگر رونق اقتصادی در استان است.

 

وی خاطرنشان کرد: بیش از هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان طی ۱۰ سال و نیم گذشته از محل اعتبارات ارزش افزوده به حساب شهرداری ها و دهیاری های استان هرمزگان واریز شده است.

 

مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان با بیان اینکه پارسال بیش از ۳۲۰ هزار میلیارد تومان مالیات ارزش افزوده به صادرکنندگان و تولیدکنندگان استان استرداد شد،، گفت: هرمزگان در این بخش رتبه نخست کشوری را کسب کرد.

 

وی با ذکر این نکته که ۱۱۹ درصد از درآمدهای سال گذشته استان هرمزگان محقق شد، افزود: ۸۵ درصد از این میزان درآمد توسط کارکنان اداره کل امور مالیاتی استان و مابقی توسط سایر ادارات محقق شد.

 

مریدی با بیان اینکه هرمزگان جز پنج استان پردرآمد است، تصریح کرد: اما پرونده های مالیاتی فعالان اقتصادی در استان هرمزگان نیست و با همکاری و هماهنگی نمایندگان، استانداری و امام جمعه این چنین پرونده ها به استان برگردانده خواهد شد.

 

وی با اشاره به تشکیل شش پرونده فرار مالیاتی به ارزش بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان در هرمزگان، گفت: سال ۹۶ و ۹۷ در زمینه تسلیم اظهارنامه به صورت الکترونیکی استان هرمزگان در کشور در جایگاه نخست قرار گرفت و در چهار ماهه امسال در رتبه جهارم کشور قرار دارد.

 

 

 

 

نظر شما