شناسهٔ خبر: 34817408 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس پلیس راه راهور ناجا:

سالانه ۱۶ هزارنفر در سوانح رانندگی کشور جان خود را از دست می دهند

همدان - رئیس پلیس راه راهور ناجا بابیان اینکه سالانه ۱۶ هزار نفر در سوانح رانندگی کشور جان خود را از دست می دهند، گفت: ۷۵ درصد حوادث در جاده های برون شهری رخ می دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سید تیمور حسینی ظهر یکشنبه در نشست اعضای کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی و حمل و نقل استان همدان بابیان اینکه سالانه ۱۶ هزار نفر در سوانح رانندگی کشور جان خود را از دست می دهند که ۷۵ درصد آن در جاده های برون شهری رخ می دهد، گفت: امیدوارم شهریورماه را کم حادثه پشت سر بگذاریم.

وی با اشاره به در پیش بودن ایام اربعین حسینی و باز شدن مسیر مرز خسروی عنوان کرد: باید تدابیر ویژه ای برای پیشگیری از بروز سوانح اندیشیده شود چراکه قبل از این زائران از مرز مهران عازم کربلا می شدند و بر همین اساس برنامه های لازم برای ایمنی مسیرهای منتهی به این مرز پیش بینی و چالش ها و مشکلات نیز رصد و حل شده بود اما با باز شدن مرز خسروی باید برنامه هایی برای این مسیر جدید پیش بینی شود.

سردار حسینی با تاکید بر اینکه برای کاهش تلفات جاده ای باید کارهای جدیدی انجام داد، عنوان کرد: اگر با نگاه هزینه - فایده به سوانح جاده ای توجه شود اهمیت اختصاص بخشی از اعتبارات کشور به ایمنی راه ها بیشتر نمایان می شود چرا که هزینه های آشکار و پنهان ناشی از تصادف برای جامعه و خانواده بسیار زیاد است.

اقدام جزیره ای در بخش حمل و نقل و ترافیک اثرگذار نیست

رئیس پلیس راه راهور ناجا با تاکید بر اینکه اقدام جزیره ای در بخش حمل و نقل و ترافیک اثرگذار نیست، افزود: فرهنگسازی و نهادینه کردن رفتارهای صحیح در توجه به فرهنگ ترافیک در جاده ها بسیار سخت و زمانبر است بنابراین باید بر روی نسخه های عملی و اجرایی برنامه ریزی کرد.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت مهندسی و طراحی راه باید به گونه ای باشد که در صورت خواب آلودگی راننده کمترین آسیب به وی و دیگر سرنشینان خودرو وارد شود، گفت: ۶۰ درصد سوانح کشور ناشی از واژگونی خودرو و بخشی از تصادف ها به علت نامناسب بودن روکش آسفالت است که موجب تغییر مسیر ناگهانی خودرو می شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه خودروهای غیر ایمن بیشترین نقش را در بروز سوانح فوتی و جرحی کشور دارند به طوری که با هر برخوردی شاهد بروز آسیب جدی و جان باختن راننده و سرنشین خودرو هستیم، گفت: تاکید تمامی مقامات مسئول به ویژه مقام معظم رهبری تلاش برای کاهش سوانح جاده ای است بنابراین سهم هر سازمان در این زمینه باید مشخص شود.

سردار حسینی باتاکید بر اینکه زمینه تخلف رانندگان را باید با انجام کارهای فیزیکی از جمله جدا سازی راه ها از بین برد، گفت: باید حجم و قدرت مانور بالای موتورسیکلت را نیز کاهش داد.

رئیس پلیس راه راهور ناجا بابیان اینکه ۶۰ درصد سوانح رانندگی در همدان واژگونی است، اضافه کرد: بررسی علل تصادف، واژگونی، ابنیه راه و خروج وسیله نقلیه از جاده به صورت جدی در دستور کار است.

وی ایمنی راه را از مولفه هایی موثر در کاهش سوانح رانندگی برشمرد و با بیان اینکه نیازمند بازنگری جدی در زمینه وضعیت راه ها هستیم، اظهار داشت: با توجه به استفاده از ابزار هوشمند و نتایج آن باید قابلیت های بخش آی تی اس را گسترش داد.

نظر شما