شناسهٔ خبر: 34817338 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

بنایی انتقاد کرد:

جولان سوداگران در بازار مسکن شهرهای اقماری

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: وزارت راه و شهرسازی و دستگاه های نظارتی قطعا باید از فعالیت دلالان در بازار مسکن در شهرهای اقماری جلوگیری کنند، از این رو مدیریت این مسئله و برخورد با سوداگری مسکن ضروری است.

صاحب‌خبر -

حمید بنایی عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به ضرورت ساماندهی قیمت مسکن در شهرهای جدید، گفت: افزایش قیمت مسکن در دو سال اخیر قابل پیش بینی بود، زیرا در حدود یک دهه اخیر عملا دولت ها اقدام قابل قبولی را برای تولید انبوه مسکن صورت نداده اند و این مسئله موجب بروز بحران در بازار مسکن شد.

مسکن مهر

زوج های جوان به دلیل افزایش قیمت، توان خرید کوچک ترین مسکن را ندارند

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس آمارها قیمت مسکن در دو سال اخیر حدود 120 درصد افزایش پیدا کرده، این مسئله موجب شده که خانوارها به ویژه زوج های جوان توان خرید کوچک ترین مسکن را در کلانشهرها از جمله تهران نداشته باشند.

هدایت خانوارها به سمت شهرهای جدید و اقماری برای تأمین مسکن

وی گفت: افزایش چشمگیر قیمت مسکن موجب شده که خانوارها برای خرید و اجاره به سمت شهرهای اقماری و شهرهای جدید در حاشیه کلانشهرها هدایت شوند، تا بتوانند با هزینه کمتر مسکن خود را تأمین کنند.

بازار مسکن در کلانشهرها دیگر کشش افزایش قیمت ندارد

بنایی ادامه داد: این مسئله در شرایط کنونی واضح و شفاف است که قیمت‌ها در بازار مسکن دیگر افزایش نمی یابد، زیرا بازار دیگر کشش افزایش قیمت را ندارد، حال دلالان و واسطه ها نیز از این مسئله آگاه هستند، از این رو به سمت بازارهای جدید می روند.

یکی از بازارهای مورد توجه دلالان و واسطه ها، بازار مسکن در شهرهای جدید و اقماری است، از این رو این افراد و گروه ها برای کسب منافع هنگفت، اقدام به خرید گسترده مسکن در این مناطق می کنند و پس از آن این املاک را به قیمت بسیار بالاتر به فروش می رسانند

وی گفت: یکی از بازارهای مورد توجه دلالان و واسطه ها، بازار مسکن در شهرهای جدید و اقماری است، از این رو این افراد و گروه ها برای کسب منافع هنگفت، اقدام به خرید گسترده مسکن در این مناطق می کنند و پس از آن این املاک را به قیمت بسیار بالاتر به فروش می رسانند.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی و دستگاه های نظارتی قطعا باید از فعالیت دلالان در بازار مسکن در شهرهای اقماری جلوگیری کنند، از این رو مدیریت این مسئله و برخورد با سوداگری مسکن ضروری است.

پایان پیام

نظر شما