شناسهٔ خبر: 34817127 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

به میزبانی دانشگاه محقق اردبیلی؛

نخستین کنفرانس بین‌المللی اپتوالکترونیک، اپتیک کاربردی و میکروالکترونیک برگزار شد

وزارت علوم و تحقیقات

نخستین کنفرانس بین المللی اپتوالکترونیک، اپتیک کاربردی و میکروالکترونیک با هدف ارائه آخرین نتایج تحقیقات در زمینه اپتیک و الکترونیک با توجه به نیازهای عملی و استفاده آینده‌نگر از روش‌های علمی برای ارتقا همکاری بین دانشگاهیان، محققان و دانشمندان در دنیا، در دانشکده فناوری‌های نوین نمین دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، دکتر ابوالفضل بضاعت پور، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی در مراسم افتتاحیه اولین کنفرانس بین المللی "اپتوالکترونیک، اپتیک کاربردی و میکروالکترونیک" در دانشکده فناوری‌های نوین نمین با بیان اینکه برگزاری کنفرانس های علمی جزو برنامه های اولویت‌دار این دانشگاه است، اظهار کرد: اعضای هیئت علمی این دانشگاه در رشته‌های مختلف آماده هر نوع همکاری علمی و پژوهشی بین المللی با اساتید کشورهای مختلف هستند.

وی با بیان اینکه دانشگاه محقق اردبیلی حدود ۱۱ هزار نفر دانشجو دارد، تصریح کرد: این دانشجویان در ۲۳۸ رشته در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل می‌کنند.

بضاعت پور با اشاره به اینکه دانشگاه محقق اردبیلی شامل پنج دانشکده در سایت اصلی و سه دانشکده در شهرستان‌های نمین، پارس آباد و مشگین شهر است، افزود: رشد ۵۵ و ۴۰ درصدی تولیدات علمی دانشگاه در یک سال گذشته بر مبنای گزارشات پایگاه های استنادی Scopus و Web of Science و ارتقای هشت پله ای رتبه دانشگاه در رتبه بندی سالیانه پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) نشان از همت، اراده و تلاش علمی و پژوهشی کارکنان این دانشگاه است.

دکتر یاشار عزیزیان، رئیس دانشکده فناوری‌های نوین نمین گفت: ۱۲۰ مقاله به کنفرانس بین‌المللی اپتوالکترونیک، اپتیک کاربردی و میکروالکترونیک ارسال شده بود که از این تعداد ۸۷ مقاله مورد پذیرش قرار گرفت.

طبق اعلام روابط عمومی وزارت علوم، وی افزود: این کنفرانس بین‌المللی یک بستر میان رشته ای برجسته برای ارائه پیشرفت‌های جدید و نتایج تحقیقات در زمینه اپتوالکترونیک، اپتیک کاربردی و میکروالکترونیک است.

انتهای پیام

نظر شما