شناسهٔ خبر: 34816901 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سازماندهی کارهای روزانه با قابلیت جدید دستیار صوتی گوگل +تصویر

قابلیت جدید "یادآوری‌های قابل تنظیم" دستیار صوتی گوگل به سازماندهی کارهای روزانه شما و افراد نزدیکتان کمک می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری صداوسیما؛ گوگل به تازگی ویژگی جدیدی را برای کاربران دستیار صوتی خود معرفی کرده است. این قابلیت که به اصطلاح"یادآوری‌های قابل تنظیم (assignable reminders)" نام دارد، این امکان را به شما می‌دهد که کارهای خود را در خانه یا محل کار سازماندهی کنید.

قابلیت "یادآوری‌های قابل تنظیم" (assignable reminders)

در جدیدترین بروزرسانی گوگل، کاربران دستیار صوتی این شرکت قادر خواهند بود برای اعضای خانواده یا هم اتاقی‌های خود اعلان‌هایی مربوط به کارهای مختلف، مانند بیرون بردن زباله یا پرداخت صورتحساب، ایجاد کنند. به این ترتیب پیام ساده‌ای برای آن‌ها ارسال شده تا کار مورد نظر برای شخص، یادآوری شود.

بر اساس گفته‌های گوگل، این قابلیت جدید در چند روز آینده روی گوشی‌های هوشمند، اسپیکرها و نمایشگرهای هوشمند در آمریکا، انگلیس و استرالیا و البته با زبان انگلیسی فعال می‌شود. در ضمن این قابلیت جدید می‌تواند با Google Nest Hub Max، که در پاییز امسال عرضه خواهد شد نیز سازگار شود.

 

اگر می‌خواهید این قابلیت جدید را امتحان کنید کافیست به دستیار صوتی خود، مشابه دستوری که در ادامه آمده است را بدهید. "هی گوگل، به (اسم) یادآوری کن که آشغال‌ها را ساعت 8 شب بیرون ببرد". هنگامی که این اعلان ایجاد می‌شود، پیامی برای کسی که قرار است این کار را انجام دهد روی گوشی، نمایشگر هوشمند و اسپیکرش فرستاده می‌شود. این پیام بار دیگر در زمان معین شده انجام کار، نمایش داده می‌شود.

علاوه بر این، گوگل اعلام کرده است که "اعلان‌های تنظیم شونده" برای یادآوری‌های مبتنی بر مکان با یک آدرس یا نشانه مشخص نیز کار می‌کند. برای مثال، شما می‌توانید یادآوری برای کسی ایجاد کنید که اگر او به یک محدوده رسید، گل بخرد یا هنگامی که این فرد نزدیک آدرس مشخص شده می‌شود، این پیام برای او به نمایش در می‌آید. البته به خاطر داشته باشید که فقط می‌توانید برای افرادی که در گروه خانوادگی گوگل شما هستند یا حساب‌های خود را در صفحه هوشمند یا بلندگویی که شما نیز به آن متصل هستید، فعال کرده‌اند، بفرستید.

نظر شما