شناسهٔ خبر: 34816521 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

مختار در تشریح جلسه کمیسیون اجتماعی خبر داد:

همگرایی مجلس و وزیر تعاون برای رفع مشکل همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، از بررسی مشکل همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با حضور وزیر تعاون در نشست امروز این کمیسیون و تشکیل کارگروهی برای پیگیری این موضوع خبر داد.

صاحب‌خبر -

جلیل مختار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح دستورکار نشست  امروز یکشنبه(27مرداد) کمیسیون متبوعش، گفت: در این نشست مشکلات همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت و قرار بر این شد کارگروهی متشکل از اعضای این کمیسیون، نمایندگانی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تشکل‌های تامین اجتماعی تشکیل شود تا در پی آن بتوانیم اقدام اساسی در جهت همسازی‌سازی حقوق بازنشستگان قبل از فصل بودجه انجام دهیم.

بررسی طرح تعیین تکلیف کارشناسان بیمه کشاورزی

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: طرح تعیین تکلیف کارشناسان بیمه کشاورزی اعاده شده از شورای نگهبان با حضور آقای موسوی و نماینده این بیمه در خصوص رفع ایراد شورای نگهبان موضوع دیگری بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

وی در تشریح تبصره یک این طرح افزود: منظور از کارشناسان بیمه کشاورزی کلیه افرادی هستند که حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر در رشته های کشاورزی، علوم دامی، دامپزشکی، محیط زیست و منابع طبیعی، شیلات، حسابداری، مدیریت مالی و بزرگانی، حقوق، علوم بانکی، رایانه و رشته‌های مرتبط با فعالیت‌های بانک کشاورزی و جهاد کشاورزی بوده که دارای کد فعال کارگزاری و دارای عنوان بیمه‌گر، ارزیاب، ناظر و مدیر عامل مشغول فعالیت هستند.

مختار با اشاره به اصلاحیه تبصره 4 طرح مذکور خاطرنشان کرد: کارشناسانی که دارای مدرک تحصیلی و سابقه کاری بالاتری هستند از اولویت استخدام در بانک کشاورزی و جهادکشاورزی برخوردار هستند و وزارت جهاد کشاورزی مکلف است آئین نامه اجرایی مشتمل بر نحوه بکارگیری و سهم هر یک از دستگاه های مشمول این قانون را حداکثر ظرف مدت سه ماه از تصویب این قانون به تصویب هیات وزیران برساند.

وی در مورد اصلاحیه تبصره 7 این طرح اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی موظف است با رعایت قوانین و مقررات ذیربط سوابق گذشته و معوق فعالیت کارشناسان بیمه که مورد تایید صندوق بیمه کشاورزی قرار می گیرد در صورت پرداخت کل حق بیمه(شامل سهم کارفرماو سهم بیمه شده توسط بیمه کشاورزی) را بپذیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: در نهایت مقرر شد طبق قانون مبلغ تعیین شده برای حق بیمه این افراد از 30 درصد، 3 درصد توسط دولت و 27 درصد توسط کارگزاران یا بانک کشاورزی پرداخت شود تا بار مالی برای دولت ایجاد نشود تا بتوان آنها را تبدیل وضعیت کرد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مهمانان حاضر در این نشست، یادآور شد: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، قائم مقام سازمان تامین اجتماعی، نمایندگان تشکل‌های تامین اجتماعی و موسوی عضو شورای نگهبان در این نشست حضور داشتند./

پایان پیام

نظر شما