شناسهٔ خبر: 34816300 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شاتا | لینک خبر

رییس مرکز ملی فرش ایران اعلام کرد:

رونمایی از سامانه جامع آماری فرش دستباف و تجلیل از بانوان سرزمین فرش در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی فرش دستباف ایران

رییس مرکز ملی فرش ایران گفت: در جریان برگزاری بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی فرش دستباف ایران از سامانه جامع آماری و سامانه وب و دکوراسیون فرش دستباف رونمایی خواهد شد و آیین تجلیل از بانوان سرزمین فرش برای تقدیر از بانوان نمونه کارآفرین حوزه فرش دستباف برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش شاتا، فرشته دستپاک در نشست خبری با خبرنگاران در راستای پویش پاسخگویی وزارت صمت در خصوص برگزاری بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی فرش دستباف ایران، بیان کرد: بیست و هشتمین نمایشگاه فرش دستباف در واقع بزرگترین نمایشگاه فرش دستباف در دنیا است که از سوم تا نهم شهریور ماه در تهران برگزار می شود.

نمایشگاهی با بیش از 850 غرفه

او با اشاره به اینکه بیش از ۸۵۰ غرفه در ایام نمایشگاه وجود دارد، تصریح کرد: این مهم برای اولین بار در طول تاریخ برگزاری نمایشگاه های فرش دستباف اتفاق می افتد.

رییس مرکز ملی فرش ایران در خصوص برنامه‌های این نمایشگاه، افزود: روز اول نمایشگاه که روز افتتاحیه است، به نام رونق تولید نامگذاری شده است و آیین گشایش نمایشگاه از ۱۰ صبح سوم شهریور ماه برگزار می شود.

رونمایی از سامانه جامع آماری و سامانه وب و دکوراسیون فرش دستباف

دستپاک با بیان اینکه آیین رونمایی از سامانه جامع آماری فرش دستباف در روز نخست برگزاری نمایشگاه بیست و هشتم برگزار می شود، گفت: رونمایی از سامانه وب و دکوراسیون انواع فرش و تابلو فرش از دیگر برنامه های روز اول نمایشگاه است. همچنین غرفه روایت قصه های فرش دستباف به دو زبان فارسی و انگلیسی در هفت روز نمایشگاه برپا خواهد بود.

اجرای زنده مراحل بافت فرش دستباف در نمایشگاه

او در ادامه با بیان اینکه تجار خارجی از پنج قاره جهان در نمایشگاه بیست و هشتم فرش دستباف حضور دارند، اضافه کرد: در هفت روز برگزاری نمایشگاه، اجرای مراحل بافت فرش دستباف به صورت آموزشی و چند زبانه انجام خواهد شد.

رییس مرکز ملی فرش ایران با تشریح دیگر برنامه‌های این نمایشگاه، تصریح کرد: نمایش کتاب های نفیس فرش دستباف، ارایه آخرین یافته های پژوهشی، ارایه آخرین اطلاعات ثبت فرش دستباف و آشنایی با علایم تجاری نشان جغرافیایی و نحوه ثبت آثار ادبی و هنری در هفت روز برگزاری نمایشگاه انجام خواهد شد.

دستپاک گفت: نیاز سنجی اولویت های پژوهشی و تجلیل از پیشکسوتان هنر صنعت فرش دستباف در این نمایشگاه برگزار خواهد شد.

او با بیان اینکه در طول برگزاری نمایشگاه فرش، کارگاه‌های تخصصی نیز دایر خواهد بود، افزود: کارگاه ملی توانمند سازی محیط مالکیت معنوی (wipo) به منطور تقویت رقابت پذیری محیط کسب و کار در این نمایشگاه در کنار دیگر کارگاه های آموزشی، برگزار خواهد شد.

رییس مرکز ملی فرش ایران همچنین بیان کرد: از کسانی که بخواهند در فضای وب و دنیای مجازی به فروش فرش دستباف کمک کنند، حمایت خواهیم کرد و در ایام نمایشگاه نشست تخصصی در این حوزه داریم. از سوی دیگر استارت آپ ها از سال گذشته به سمت حوزه فرش آمدند و روز ششم شهریورماه در این نمایشگاه دو استارت آپ تخصصی نیز برگزار خواهد شد.

برگزاری آیین معرفی منتخبین نهمین جشنواره فرش برتر و بانوان سرزمین فرش

دستپاک همچنین با اعلام اینکه آیین معرفی منتخبین نهمین جشنواره فرش برتر در جریان بیست و هشتمین نمایشگاه فرش در روز پنجم شهریور ماه برگزار خواهد شد، گفت: آیین تجلیل از بانوان سرزمین فرش برای تقدیر از بانوان نمونه کارآفرین حوزه فرش دستباف در روز ۶ شهریورماه و در چارچوب نمایشگاه بین المللی فرش برگزار می شود.

او با اشاره به برنامه های روز پنجم و ششم نمایشگاه، افزود: هفتم شهریور ماه و در پنجمین روز برگزاری نمایشگاه بین المللی فرش چهار نشست تخصصی مختلف برگزار خواهد شد و در ششمین روز نمایشگاه نیز سه نشست تخصصی دیگر خواهیم داشت.

برگزاری نشست تخصصی نقش تشکل‌ها در ساماندهی صنعت فرش دستباف

رییس مرکز ملی فرش ایران در پایان گفت: اختتامیه بیست و هشتمین نمایشگاه فرش دستباف روز نهم شهریورماه برگزار می شود و در این روز یک نشست تخصصی در خصوص نقش تشکل‌ها در ساماندهی صنعت فرش دستباف برگزار می‌شود.

گفتنی است، این نشست خبری در راستای پویش پاسخگویی وزارت صمت و به بهانه برگزاری بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی فرش دستباف ایران برگزار شد.

نظر شما