شناسهٔ خبر: 34815186 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

دستگیری هکر ۱۶ساله توسط پلیس مرکزی/ کلاهبرداری میلیاردی از ۱۲۷نفر

اراک- فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت:‌ نوجوانی ۱۶ ساله که با تبلیغات دروغین در فضای مجازی و راه اندازی درگاه جعلی بانکی، مبالغی از حساب بانکی ۱۲۷ نفر از سراسر کشور سرقت کرده بود، دستگیر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حسن مفخمی شهرستانی در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی مراجعه جوانی به پلیس فتا استان مبنی بر این‌ که مبلغ ۹ میلیون ریال به‌ صورت غیرمجاز از حساب بانکی اش برداشت شده، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: در تحقیقات تخصصی پلیس فتا مشخص شد چندی پیش فرد شاکی در یک کانال تلگرامی فروش اکانت یک بازی کامپیوتری را با قیمتی استثنایی مشاهده کرده و از درگاه بانکی تعبیه شده در این کانال برای خرید اقدام می کند که ضمن عدم موفقیت در خرید، اطلاعات حساب بانکی اش را در درگاه بانکی جعلی که از سوی مدیر این کانال طراحی شده بود، وارد کرده و مدتی بعد ۹ میلیون ریال از حساب بانکی اش به صورت غیرمجاز برداشت می شود.

این مقام ارشد انتظامی در استان مرکزی ادامه داد:‌ با آغاز اقدامات تخصصی و فنی کارشناسان پلیس فتا استان، نوجوانی ۱۶ ساله که ساکن یکی دیگر از استان های کشور بود، شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی با اعزام تیمی از ماموران انتظامی دستگیر و برای تکمیل تحقیقات به پلیس فتا استان مرکزی تحویل شد.

وی افزود: در خلال تحقیقات پلیس و با توجه به اسناد و مدارک به دست آمده، متهم اعتراف کرد که در ابتدا یک درگاه بانکی جعلی (فیشینگ) را طراحی کرده و با تبلیغات گسترده در شبکه های اجتماعی به خصوص تلگرام تحت عناوینی چون فروش شارژ، فروش اکانت بازی ps۴، لینک این درگاه‌های جعلی را در فضای مجازی معرفی می کرده و تعداد زیادی اطلاعات حساب از این طریق به دست آورده و اقدام به برداشت غیرمجاز از آن‌ها کرده است.

مخفمی خاطر نشان کرد:‌ در بررسی های تخصصی پلیس بر روی تجهیزات رایانه ای این فرد، اطلاعات حساب بانکی ۱۲۷ شهروند از سراسر کشور به دست آمد و مشخص شد که این نوجوان حدود یک میلیارد و ۴۴ میلیون ریال از این حساب هاب بانکی به صورت غیر مجاز برداشت داشته است.

نظر شما