شناسهٔ خبر: 34814821 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۱۳۰ میلیارد ریال برای عمران و آبادی روستاهای بدون دهیاری اختصاص یافت

بخشدار مرکزی کهگیلویه از بی مهری مسئولان به برخی روستاها گلایه کرد و گفت: ۱۳۰ میلیارد ریال از محل ارزش افزوده برای روستاهای فاقد دهیاری اختصاص یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دهدشت، سید‌شرمت‌الله حسینی‌پرور ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید به مراتب بیشتر از دولت‌های گذشته به محرومیت در روستاها توجه شده و خدمات بسیار شایانی از سوی دولت در سطح روستاهای بخش مرکزی انجام شده است.

وی گفت: در دولت تدبیر و امید به‌ویژه از سال 95 تاکنون تعداد 36 روستای بزرگ بخش مرکزی به‌صورت کامل آسفالت شدند این در حالی است که در سال‌های گذشته و در دولت‌های قبلی تنها بخشی از معابر اصلی برخی از این روستاها آسفالت شده بود.

بخشدار مرکزی با اشاره به اقدامات انجام شده برای آسفالت این تعداد روستاها، گفت: دهیاری‌ها عملیات زیرسازی را انجام داده و با مشارکت بنیاد مسکن شهرستان و دهیاری‌ها از محل تخصیص سهمیه قیر رایگان شهرستان، این 36 روستا آسفالت شدند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر عملیات زیرسازی تعداد 8 روستای بخش مرکزی از جمله کلگه‌پهن، لیرکک دشمن‌زیاری، قلعه‌گل و کلات انجام شده و اکنون آماده آسفالت هستند که در ماه‌های آینده نیز عملیات آسفالت آنها آغاز می‌شود.

حسینی‌پرور با اشاره به دیگر خدمات دولت تدبیر و امید در سطح روستاهای بخش مرکزی تصریح کرد: تعداد 50 روستا در دو حوزه دهدشت غربی و شرقی در دولت تدبیروامید از نعمت گاز برخوردار شدند و روستاهای حوزه دشمن‌زیاری نیز در مرحله علمک‌گذاری هستند.

وی گفت: در دولت تدبیر و امید به‌صورت مرتب اعتبارات حوزه روستایی جهت توسعه روستاها به حساب دهیاری‌ها واریز شده و این مهم در دولت‌های گذشته به این خوبی نبوده است.

حسینی‌پرور با اشاره به منابع درآمدزایی دهیاری‌ها عنوان کرد: دهیاری‌ها از سه منبع عوارض محلی، درآمد دهیاری و نیز کمک‌های دولتی تأمین می‌شوند و در حال حاضر تنها 5 روستای بخش مرکزی از جمله دستگرد، طولیان، کلایه، برج علیشیر و سادات مشهدی از روستاهای درآمدزا محسوب می‌شوند.

بخشدار مرکزی کهگیلویه بیان کرد: در گذشته آب آشامیدنی تعداد 15 روستای حوزه دهدشت‌شرقی از طریق آبفای شهری تأمین و از سوی آبفای روستایی توزیع می‌شد اما در 2 سال اخیر و با بهره‌برداری از فاز اول پروژه آبرسانی تنگ‌پیرزال آب این روستاها از این طریق تأمین می‌شود.

وی گفت: فاز اول پروژه آبرسانی تنگ‌پیرزال دارای یک مخزن یک‌هزار مترمکعبی، حفرچاه به متراژ 2 هزار متر، میزان 7 کیلومتر شبکه توزیع و میزان 11 کیلومتر خط انتقال است که علاوه بر آبرسانی به روستاهای حوزه دهدشت شرقی، به تعداد 13 روستای شهرستان چرام نیز آبرسانی می‌کند.

حسینی‌پرور با اشاره به آبرسانی روستاهای حومه‌غربی، گفت: آبرسانی به روستاهای حومه‌ غربی در سال‌های گذشته از سد کوثر تأمین می‌شد اما هم اکنون تعداد 10 روستای این حومه از خط انتقال کوثر که به متراژ 24 کیلومتر است، آبرسانی می‌شود.

وی گفت: تعداد 60 روستای بخش مرکزی در دولت تدبیر و امید روشنایی آنها به طور کامل بهینه‌سازی شده و روشنایی آنها تکمیل شده است.

بخشدار مرکزی کهگیلویه عنوان کرد: بخش مرکزی کهگیلویه دارای 57 هزار و 36 نفر جمعیت شهری، تعداد 24 هزار و 510 نفر جمعیت روستایی، تعداد 138 روستای دارای سکنه، تعداد 64 دهیاری، تعداد 76 شورای اسلامی و نیز سه دهستان دهدشت شرقی، دهدشت غربی و دشمن‌زیاری است.

وی خاطرنشان کرد: اعتبارات ارزش افزوده برای روستاهای فاقد دهیاری حدود 13 میلیارد تومان است که با نظر بخشدار و جهت توسعه و آبادانی در روستاها در اختیار بنیاد مسکن و امور عشایری قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ن

نظر شما