شناسهٔ خبر: 34814708 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

به همت بسیج اصناف کشور؛

۱۰۰ واحد مسکونی سیل‌زدگان پلدختر بازسازی شد/ تحویل منازل به مردم

پلدختر- در آستانه هفته بسیج اصناف با حضور رئیس سازمان بسیج اصناف کشور و جمعی از مسئولان، ۱۰۰ واحد مسکونی سیل‌زدگان پلدختر پس از تعمیر و بازسازی افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، به مناسبت عید سعید غدیر و در آستانه هفته بسیج اصناف امروز یک شنبه با حضور رئیس سازمان بسیج اصناف کشور، امام جمعه پلدختر، نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی، سردار حبیب الله توکلی جانشین فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان، رئیس بسیج اصناف استان و جمعی از مسئولان شهرستان ۱۰۰ واحد مسکونی سیل‌زدگان پلدختر افتتاح شد.

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور در مراسم افتتاح این واحدهای مسکونی با تبریک فرا رسیدن عید غدیر و دهه ولایت و هفته بسیج اصناف گفت: بسیج اصناف کشور کار مرمت، تعمیر و بازسازی ۱۰۰ واحد مسکونی سیل‌زده را در شهر پلدختر از ۴۵ روز پیش آغاز کرد و امروز شاهد افتتاح و تحویل این ساختمان ها به مالکان هستیم.

سرهنگ غلامرضا حسن پور اظهار داشت: برای بازسازی این واحدهای مسکونی ۹ میلیارد ریال هزینه شده که از این مبلغ ۶ میلیارد ریال را گروه های جهادی بسیج اصناف کشور در شهر سیل زده پلدختر انجام داده و مابقی آن مصالح ساختمانی و پول نقدی بوده که خیرین و بازاریان تامین کرده اند.

وی افزود: مالکان این واحدها از اقشار ضعیف شهر پلدختر هستند و پس از اتمام عملیات بازسازی ساختمان های آنان توسط بسیج اصناف کشور به اسباب و اثاثیه مورد نیاز تجهیز و این واحدها تحویل مالکان شد.

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور خاطرنشان کرد: با افتتاح این واحدها حدود ۵۰۰ نفر از سیلزدگان پلدختری امروز با خیال راحت در واحدهای مسکونی خود اسکان یافتند.

سرهنگ حسن پور گفت: بنا به دستور مقام معظم رهبری، گروه‌های جهادی بسیج اصناف کشور در همان روزهای ابتدای وقوع سیل فروردین ماه سال جاری در شهر سیل‌زده پلدختر به امداد رسانی و کمک به مردم مناطق سیل‌زده پرداختند.

وی افزود: کار ساخت و تعمیر اساسی ۱۱ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی را سپاه و بسیج با هماهنگی دستگاه‌های دولتی و موافقت مالکان واحدهای مسکونی در دستور کار دارند که از این تعداد دو هزار و ۳۰۰ واحد در استان شهیدپرور و ولایتمدار لرستان قرار دارد.

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور با بیان این که بازاریان همیشه در تاریخ انقلاب پیشگام بوده‌اند،  یادآورشد: بازاریان همیشه در راستای منویات مقام معظم رهبری و دستاوردهای انقلاب اسلامی تلاش داشته‌اند.

سرهنگ حسن پور افزود: در آینده نیز بخش عمده ای از مشکلات توسط خیرین احصا و در اختیار سپاه استان لرستان قرارمی گیرد تا در شهرستان خود با همکاری بسیج سازندگی بتوان به تعهدات عمل کرد.

وی با بیان این که در گام دوم انقلاب باید بر توانایی خود بیش‌ از پیش تکیه کنیم، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب، نقشه راه آینده را ترسیم و مسیری روشن در جهت پیمودن قله‌های پیشرفت است.

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور به محورهای هفت گانه بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و یادآور شد: تولید علم، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی کشور، عزت ملی و روابط خارجه و سبک زندگی ازمحورهای هفت گانه این بیانیه است.

سرهنگ حسن پور تحقق عدالت و پیشرفت را یکی از دغدغه های مهم مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب دانست و گفت: بسیج اصناف در این مسیر حرکت می کند، اما دیر یا زود بودن آن بستگی به این مجموعه و رعایت شروط بیانیه گام دوم  دارد، ما امروز نیازمند مدیریت و کار جهادی هستیم، اگر پیشرفت همراه عدالت می‌خواهیم راهش مدیریت جهادی است.

نظر شما