شناسهٔ خبر: 34812956 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

دادستان کل کشور:

منشأ پرونده‌های فساد اقتصادی کشور در بانک‌ها است

بجنورد- دادستان کل کشور گفت: منشأ پرونده‌های فساد اقتصادی کشور از بانک‌ها است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شفاف، حجت الاسلام محمد جعفر منتظری پیش از ظهر یک شنبه در جلسه شورای اداری خراسان شمالی اظهار کرد: اگر مدیران بانک ها با نظارت لازم و درست بر منابع مدیریت داشته باشند و تسهیلات را به موقع و به افراد شایسته و به دور از رانت اعطا کنند، دیگر شاهد تشکیل پرونده های بزرگ اقتصادی نخواهیم بود.

منتظری افزود: همان طور که در سطح کلان در مرکز کشور به دلیل تجاوز به منابع ملی و عمومی و اراضی ملی پرونده هایی تشکیل شد در این رابطه نیز دو پرونده بزرگ اقتصادی در خراسان شمالی را شاهد بودیم.

وی تصریح کرد: بخش عمده ای از فسادهایی که امروز در جامعه دیده می شود ناشی از ضعف مدیریتی و عدم نظارت مدیران بر زیرمجموعه های خود است.

دادستان کل کشور ادامه داد: فساد در نظام جمهوری اسلامی و ادارات کشور گسترده نیست اما همین اندازه برای نظام و مدیرانی که باید در مسیر عدالت حرکت کنند، زیاد است.

منتظری بیان کرد: عده ای علاوه بر خائنان خارج از مرزها در داخل کشور تلاش دارند فساد را گسترده جلوه دهند که این اوج بی صداقتی است.

وی گفت: باوجود اینکه تمامی مدیران نظام جمهوری اسلامی در هر سطحی وظیفه مبارزه با فساد را دارند اما آنطور که باید در امر مبارزه با فساد موفق نبوده ایم و این از وضعیت پرونده های موجود پیدا است.

رسیدگی به پرونده ها به دور از سیاست زدگی است

دادستان کل کشور در ادامه با بیان اینکه قوه قضائیه به دور از سیاست زدگی به پرونده ها رسیدگی می کند، اظهار کرد: قوه قضائیه بدون وابستگی به جریانی پرونده ها را پیگیری می کند، بنابراین تصور اینکه دستگاه قضایی به دنبال جریان سازی و یا برای تشکیل پرونده ای تلاش دارد، کاملا اشتباه است.

منتظری اعلام کرد: قوه قضائیه مکلف است در مسیر عدالت و تحقق اجرای عدالت براساس قانون برخورد کند.

وی بیان کرد: قوه قضائیه با ضرس قاطع و با تمام قدرت با امکاناتی که در اختیار دارد در امر مبارزه با فساد کوتاهی نمی کند و برای این قوه مقام، موقعیت و حتی وابستگی به جایی تفاوت ندارد.

دادستان کل کشور در ادامه به  دو اعتقاد بسیار مهم قوه قضائیه در راستای حفظ آرمان های انقلاب و پاسداری خون شهدا اشاره کرد و افزود: تقویت مدیریت های کشور از بالاترین مدیر تا مدیران میانی و همچنین برخورد جدی با مدیر فاسد دو اصل اعتقادی قوه  قضائیه است.

منتظری اضافه کرد: مدیر فاسد قطعا زیر مجموعه خود را  به سمت فساد می برد، بنابراین انتظار می رود مسئولان امر نظارت بر مجموعه خود را جدی بگیرند.

وی ادامه داد: باوجود اینکه پیشگیری جزء وظایف قوه قضائیه است اما این امر مهم یک موضوع فرا قوه ای است، بنابراین تمام قوا در جهت جلوگیری از بروز فساد در جامعه تلاش کنند.

دادستان کل کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران از مدیران پاک دست که شبانه روز در خدمت مردم اند، بسیار برخودار است اما مدیران خائن زحمات مدیران خادم را زیر سوال می برند.

منتظری افزود: امروز دستگاه قضا با انبوهی از پرونده های فساد مالی مواجه است که برای نظام جمهوری اسلامی و ملت فهیم قابل قبول نیست، بنابراین باید تعداد آن به حداقل رسانده شود.

وی مطرح کرد: آمار جرایم یارانه ای کشور رو به افزایش و این یک هشدار جدی است که باید چاره اندیشی شود.

دادستان کل کشور همچنین تاکید کرد: دستگاه قضایی در جهت حفظ آرامش و امنیت با هرگونه قاچاق و فساد اخلاقی در فضای مجازی برخورد جدی می کند.

منتظری در بخشی دیگر از سخنان خود به مسئله عدالت اشاره و آن را یک عنصر برای تمام بشریت اعلام کرد و گفت: عدل به معنای قرار دادن هر چیزی به وقت در جای خود است.

وی ادامه داد: امروز در نظام جمهوری اسلامی ایران اجرای عدالت و انجام ماموریت در مسیر عدالت متوجه تمام مسئولان است، بنابراین مدیر در هر حوزه ای باید در مسیر عدالت حرکت کند.

دادستان کل کشور بیان کرد: برای حفظ آرمان های انقلاب و امام راحل و پاسداری خون شهدا وظیفه‌داریم در هر سنگر، جایگاه و موقعیت در مسیر عدالت گام برداریم.

نظر شما