شناسهٔ خبر: 34812362 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

به طور هفتگی انجام می گیرد

برگزاری ۲۱۴ عنوان دوره و کلاس آموزشی در فرهنگ‌سرای الغدیر

فرهنگ‌سرای بزرگ الغدیر ۲۱۴ دوره آموزشی طی هفته، در ایام تابستان برای رده های سنی مختلف برگزار می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، دوره‌های آموزشی فرهنگ‌سرای الغدیر در راستای هر چه توانمندسازی بانوان، آموزشی، سرگرمی و هنری و ورزشی برای کودکان، آشنایی با علم برنامه‌نویسی بوده که در ایام تابستان بر غنای آن‌ها افزوده شده است.

بانوان در این فرهنگ‌سرا امکان استفاده از کلاس‌های آشپزی، خیاطی، کیک پزی، کیف دوزی و بافت تابلو فرش، شمع‌سازی، چرم و سرمه‌دوزی، قلاب‌بافی، گلدوزی، عروسک‌سازی، خوشنویسی، حکاکی روی فلز و ... را دارند.

در این میان کلاس‌های نقاشی، سفال، ویترای، طراحی سیاه قلم و رنگ روغن و آموزش به روش ابزار نیز برای کودکان و نوجوانان در این محل برپا می‌شود.

فرهنگ‌سرای الغدیر در برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی خود توانمندسازی بانوان، ایجاد اشتغال‌های خانگی، افزایش مهارت‌های افراد خانواده، افزایش آگاهی بانوان را پیگیری کرده و با ایجاد فضایی مناسب فرصت حضور کودکان و نوجوانان در دوره‌های آموزشی، هنری و ورزشی را فراهم آورده تا اعضای خانواده با فراغ فکر در کنار یکدیگر از این محیط استفاده کنند.

 

دوره‌های آشپزی

 

آموزش آشپزی به تهیه انواع کیک و دسرها، نوشیدنی‌ها، سالاد و پیش غذای مجلسی به همراه تزئین، انواع حلوا، غذاهای سنتی و مدرن در چندین دوره می پردازد.

 

دوره های خیاطی

 

آموزش خیاطی شامل بخش‌های متنوع بسیاری است که دوخت سیسمونی، چادر، رومبلی، لباس بچه‌گانه، مانتو و خیاطی بدون الگو از جمله آنهاست.

در این میان کیف دوزی و بافت تابلو فرش، بافت لباس بچگانه، چرم و سرمه دوزی، قلاب بافی و نقشه خوانی، گلدوزی مدرن و عروسک سازی از دیگر دوره هایی است که توسط مربیان این حوزه برای عموم علاقمندان آموزش داده می شود.

 

آموزش کودکان

 

فرهنگ‌سرای بزرگ الغدیر آموزش کودکان با هدف پرورش نسل آینده و رشد خلاقیت در آن‌ها سعی کرده تا امکان آموزش را در دسترس تمام کودکان به خصوص ساکنان منطقه قرار دهد و در این راستا آموزش نقاشی و طراحی، سفالگری، نقاشی روی شیشه (ویترای)، با مباحث مختلف علمی، محیط زیست و زندگی شهری به شیوه ابزار آشنا می شوند.

همچنین کارگاه قصه‌گویی ویژه کودکان از دیگر دوره‌های این فرهنگ‌سرا است که در بزرگترین مدرسه آموزش‌های شهروندی کشور، کودکان از طریق داستان‌ها و افسانه‌ها با حقایق و تجربه‌های زندگی آشنا می‌شوند.

تأثیرپذیری از شخصیت‌های قصه، تقویت قدرت فهم و بیان، پرورش خلاقیت، آموزش زبان و افزایش گنجینه واژگان کودکان نیز از دیگر تأثیرهای آموزشی و تربیتی داستان‌سرایی به شمار می‌روند که در همین راستا فرهنگ سرای بزرگ الغدیر کارگاه قصه‌گویی با محوریت «شروع کارها با بسم الله الرحمن الرحیم» را برگزار کرد.

 

برگزاری دوره آموزشی کمک های اولیه در واحد جهاد دانشگاهی فرهنگ‌سرای بزرگ الغدیر

 

دوره آموزشی کمک‌های اولیه شامل ارزیابی مصدوم، احیای قلب و ریه، خفگی‌ها، سوختگی‌ها، مسمومیت‌ها، آشنایی با تزریقات، کنترل خونریزی و کارکرد فشارسنج در واحد جهاد دانشگاهی فرهنگ‌سرای بزرگ الغدیر برگزار می‌شود تا شهروندان در لحظه حادثه و بحران با امداد و کمک های اولیه برای سپری کردن ثانیه‌های حساس و بحرانی و نجات جان نزدیکان و همشهریان خود به مهارت برسند.

 

برگزاری ۵۷ کلاس در واحد مهد قرآن فرهنگ‌سرا

 

واحد مهد قرآن فرهنگ‌سرا با بهره‌گیری از اساتید قرآنی در دوره‌های آموزش روخوانی، آموزش تجوید، فصیح خوانی و ختم قرآن کریم، عربی خوانی، ترتیل خوانی، حفظ، تدبر در قرآن، آشنایی با سیره ی معصومین، مفاهیم، صوت و لحن،   ۵۷ کلاس آموزشی را در ترم تابستان برگزار می‌کند.

 

برگزاری ۸ دوره و ۳۹ کلاس در واحد جامعه‌القرآن‌الکریم بزرگترین فرهنگ‌سرای شمال‌غرب کشور

 

واحد جامعه‌القرآن‌الکریم به عنوان یکی از واحدهای فعال فرهنگ‌سرای بزرگ الغدیر توانسته با ارائه کلاس‌های آموزشی متفاوت برای تمامی سنین، خدمات قرآنی بی‌شائبه‌‍‌ای را انجام دهد که می‌توان به برگزاری ۳۹ کلاس آموزشی در ترم تابستان ۹۸ اشاره کرد.

 

نظر شما