شناسهٔ خبر: 34811998 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

«اندیشه در بحران» به بررسی اندیشه‌های متفکران غربی می‌‌پردازد

شهریار زرشناس در مجموعه کتاب «اندیشه در بحران» به تحلیل مبانی فکری و اندیشه‌ای یازده تن از متفکران و اندیشمندان غربی می‌پردازد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از حوزه هنری، دکتر «شهریار زرشناس» در دفتر اول این مجموعه به فروید و فرویدیسم پرداخته است. در این کتاب به مطالبی همچون (زمانه و زندگی فروید)، (روان‌شناسی و روانکاوی)، (تفسیر فروید از انسان)، (دین و اخلاق از منظر فروید) و (فروید و یهودیت) اشاره شده و از ابعاد مختلف فروید مورد بررسی قرار گرفته است.



 در دفتر دوم مجموعه «اندیشه در بحران» هم زندگی و ابعاد فکری ایزایا برلین، میلتون فریدمن و جان راولز مورد بررسی قرار گرفته است.



اندیشه‌های فردریش فون هایک و ریچارد رورتی در مجلد سوم این مجموعه مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است. در این کتاب همچنین می‌توانید با سرمایه‌داری مدرن و ایدئولوژی‌های نئولیبرالیسم آشنا شوید و زمینه‌های فکری غرب مدرن و اندیشه‌های ریچارد رورتی را مطالعه کنید.



در دفتر چهارم به آرا و زندگی ریمون آرون و نظم و نظام لیبرال- سرمایه‌داری و افکار و زندگی رولان بارت پرداخته شده است. همچنین دفتر پنجم این مجموعه به ژان پل سارتر و ارنست کاسیرر اختصاص داده شد است.



شایان ذکر است مجموعه «اندیشه در بحران» در پنج جلد به همت مرکز پژوهشکده فرهنگ و هنر حوزه هنری تهیه شده و توسط انتشارات سوره مهر به‌تازگی منتشر و روانه بازار کتاب شده است.

نظر شما