شناسهٔ خبر: 34811930 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

سیدبشیر حسینی:

احسان علیخانی از «سلطان غم» به «غول چراغ‎جادو» تبدیل شد / «عصر جدید» تقلیدی بود اما با فرهنگ ایرانی همسان سازی شد + فیلم

یکی از داوران برنامه «عصر جدید» گفت: سوال تقلیدی بودن برنامه یکی دو ماه اول ایجاد شده بود و بعد از آن بسیاری به این نتیجه رسیدند که کار تقلیدی اگر همسان سازی نشود فرهنگ ایرانی زود آن را پس می‌زند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجو، سیدبشیر حسینی یکی از داوران برنامه «عصر جدید» گفت: ما حتی ۱۰ جذابیت اول تلنت شو‌ها را درآورده بودیم و دیدیم چهار جذابیت اول مثل مسایل جنسی و رقص را نمی‌توانیم اجرا کنیم. مورد دیگر حیوانات بود و دیگری ابزار ساز که البته همان ساز ابداعی هم با نگرانی ما در برنامه حضور یافت پس ما تا ۴۰ درصد نمی‌توانستیم از جذابیت بقیه تلنت شو‌ها استفاده کنیم، اما مهمتر از همه ایمان علیخانی بود که باعث شد این اتفاق شکل بگیرد.
 
 
<div id="video-display-embed-code_747217" ><script type="text/JavaScript" src="https://snn.ir/fa/news/play/embed/785313/747217?width=400&height=300"></script></div>
 

وی یادآور شد: به نظرم سوال تقلیدی بودن برنامه یکی دو ماه اول ایجاد شده بود و بعد از آن بسیاری به این نتیجه رسیدند که کار تقلیدی اگر همسان سازی نشود فرهنگ ایرانی زود آن را پس می‌زند.

در ادامه بشیر حسینی درباره طنز «ناخونک» که آیتمی درباره «عصر جدید» داشت، یادآور شد: در حوزه جامعه شناسی می‌گویند مردم وقتی مساله‌ای برایشان مهم شود با آن شوخی می‌کنند. برای ما هم هرچقدر این شوخی‌ها با نقد‌های مهمتری همراه بود ما هم با آن همراه می‌شدیم. من به پشت صحنه برنامه «ناخونک» هم رفتم و اتفاقا از طنز آن استقبال می‌کنم. اگر خود ما نقد درست اجتماعی نکنیم از بیرون می‌آیند و طومار ما را می‌پیچند. همین الان چند مجموعه دیگر می‌خواهند مثل برنامه ما تولید کنند که امیدوارم از مرز تقلید و ادا فراتر روند. خوشحالم که با ما شوخی شد با این حال خیلی از برنامه سازان مخصوصا طنزپردازان خوششان نمی‌آید با آن‌ها شوخی شود.

نظر شما