شناسهٔ خبر: 34811927 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قم:

هشت هزار تَن از قم در نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند

قم – ایرنا – مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قم گفت: هشت هزار تَن از این استان در نهمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی شرکت کردند که نسبت به سال گذشته ۸۰ درصد رشد شرکت‌کننده داشته‌ایم.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام والمسلمین امیر عطاءاله جباری روز یکشنبه در آیین اختتامیه نهمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی در قم  اظهار کرد: از این تعداد سه هزار و ۵۰۰ تن به صورت الکترونیکی و پنج هزار و ۳۰۰ تن به صورت مکتوب در این جشنواره شرکت کردند. 

وی با بیان اینکه جشنواره مذکور در بخش های «کودک»، «نوجوان»، «جوان و بزرگسال» و «خانوادگی» برگزار شد، اضافه کرد: از این تعداد؛ پنج هزار و ۳۰۰ تن بزرگسال، یک هزار و ۷۰۰ تن کودک و ۹۰۰ تن نوجوان و بقیه در بخش خانوادگی در این جشنواره از قم حضور داشتند.  

وی با اشاره به اینکه این جشنواره در زمینه کتاب های مرتبط با امام رضا(ع)، حضرت فاطمه معصومه(س) و حضرت احمد ابن موسی شاهچراغ(ع) بود، گفت: امسال بخش ویژه جشنواره با موضوع کتاب های مرتبط با امام جواد(ع) نهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت برگزار شد.  

این مراسم با حضور محمدرضا گروسی سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم، جمعی از مسئولان و اهالی فرهنگ و هنر استان برگزار شد و در پایان از ۷۷ تن از برگزیدگان در بخش های گوناگون این جشنواره تجلیل به عمل آمد.

نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با همکاری بنیاد فرهنگی هنری بین المللی امام رضا(ع) و معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فرهنگ کتابخوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با سیره‌ پاک ائمه‌ معصومین(ع) به ‌ویژه حضرت امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و حضرت احمد ابن موسی(ع) با بخش ویژه سیره حضرت ابن ‌الرضا امام جواد(ع) در ۲ بخش «فردی» و «خانوادگی» و به ۲ شیوه مکتوب و الکترونیکی برگزار ‌شد.  

۷۴۰۶/  ۶۱۳۳/

نظر شما