شناسهٔ خبر: 34811921 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در گزیده اخبار سیاسی ۲۷ مرداد بخوانید؛

گریس۱ در مسیر مدیترانه/کاهش ۳۸درصدی تجمعات اعتراضی/تاکید ظریف بر دیپلماسی فعال و...

71381

کاهش ۳۸درصدی تجمعات اعتراضی در سال جاری/ هشدار احمد توکلی نسبت به رشد پدیده حاشیه نشینی در اطراف شهرها/ شکایت کمیسیون فرهنگی مجلس از دولت/ احتمال ممنوعیت تحصیل فرزندان مسئولان در خارج کشور/ ارزیابی یک حقوقدان از دادگاه‌های ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز یکشنبه، بیست و هفتم مرداد ماه ۱۳۹۸ است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در نشست هم اندیشی معاونین هماهنگی امور اقتصادی استانداری ها گفت: با وجود افزایش نارضایتی مردم، میزان تجمعات اعتراضی در سال جاری ۳۸درصد کاهش یافته است.

امروز همچنین سفیر جدید ایتالیا، سفیر جدید افغانستان، سفیر جدید بولیوی، در تهران استوار نامه‌هایشان را تقدیم رییس جمهور کردند.

تاجرنیا، فعال سیاسی اصلاح‌طلب: انتخابات پیش رو در دو قطب اصلی شکل می‌گیرد

زاهدی، نماینده اصولگرای مجلس: اختلافی بین اصولگرایان وجود ندارد/اصلاح‌طلبان واجد شرایط در لیست اصولگرایان قرار می‌گیرند

رئیس دفتر سیاسی حزب اعتماد ملی:اصلاحات قطعا به اصلاح نیاز دارد

بادامچیان، دبیر کل حزب موتلفه: مردم به پاکدستان و پاکدامنان رای دهند

بررسی جزئیات جلسه اصلاح طلبان با وزیر کشور در حزب اراده ملت

​احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت با ارسال نامه‌هایی به روسای قوا ، اعضای دولت، مجلس ،قوه قضائیه، مجمع تشخیص مصلحت نظام و اعضای شورای نگهبان ،ضمن هشدار نسبت به افزایش چشمگیر حاشیه نشینی در شهرها در آینده ای نزدیک با ارایه راهکارهایی خواستار تدابیر اساسی در زمینه مسکن و اجاره مسکن شد.

همچنین طیبه سیاوشی با انتشار پیوست‌هایی در صفحه شخصی خود در توییتر از طرح شکایت کمیسیون فرهنگی علیه برخی وزرا در خصوص اهمال کاری در اجرای قانون تسهیل ازدواج جوانان خبر داد.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس نیز احتمال ممنوعیت تحصیل فرزندان مسئولان در خارج کشور خبر داد و با بیان اینکه اگر فرزندان مسئولان قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند باید در مراکز تحصیلی کشورهای دوست تحصیل کنند، گفت: قرار است طرحی در این خصوص در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس بررسی شود.

اسپوتنیک گزارش داد که  ابر نفتکش گریس۱ (آدریان دریا) که بیش از یک ماه است در تنگه جبل‌الطارق توقیف شده، در حال ترک این منطقه به سمت بندری در مدیترانه است.

در همین ارتباط سیدکمال خرازی، رییس شورای راهبردی روابط خارجی در دومین همایش ملی روش های تحلیل اطلاعات  با اشاره به رفع توقیف نفتکش گریس ۱ (آدریان دریا) که حامل نفت ایران بود از سوی دولت جبل‌الطارق اظهار کرد: اتفاق اخیر یک پیروزی دیپلماتیک برای کشورمان و شکستی بود برای انگلستان که بدون هیچ توجیه قانونی دست به این راهزنی دریایی زده بود.

حمید بعیدی‌نژاد، سفیر ایران در لندن هم در توییتر خود نوشت: نفتکش حامل نفت ایران (آدریان دریا ) تحت هیچ‌گونه تحریمی قرار ندارد و نفت آن نیز بر اساس بارنامه رسمی، متعلق به شرکت ملی نفت ایران است. وی افزود: تغییر نام نفتکش حامل نفت ایران در جبل الطارق این برداشت نادرست را برای برخی ایجاد کرد که این اقدام برای دور زدن تحریم‌ها صورت گرفته است. در حالی‌که ضرورت این اقدام از مخالفت پاناما با ادامه مسیر این نفتکش تحت پرچم آن کشور آغاز شد. بر اساس قوانین دریایی، پرچم کشتی تابع محل ثبت آن است. وی تاکید کرد: از تاریخ ثبت نفتکش حامل نفت ایران به نام آدریان دریا، بیش از 1 ماه می‌گذرد.

محمد اسماعیلی، سخنگوی کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در بصره اعلام کرد که مسافرین عراقی از این پس مجاز هستند با وسایل نقلیه خود از تمام گذرگاه های مرزی از جمله مرز شلمچه وارد ایران شوند. وی افزود که شرط ورود وسایل نقلیه عراقی به ایران این است که راننده باید مالک خودرو باشد و صاحب وسیله مبلغ ۲۵۰ دلار برای بیمه پرداخت کند.

برخی منابع کویتی احتمال دادند که که ظریف در سفر خود به کویت درباره پیشنهاد امضای معاهده "عدم تعرض" به همسایگان که خود پیشتر مطرح کرده بود، با طرف کویتی رایزنی کند.

وزیر امور خارجه کشورمان که به کویت سفر کرده است، پیش از ظهر امروز با نواف جابر الصباح ولیعهد کویت دیدار و گفتگو کرد. ظریف دراین دیدار روابط ایران و کویت را دوستانه و برادرانه خواند و خواستار توسعه و تعمیق روابط دو کشور شد.

محمد جواد ظریف همچنین در توییتی با اشاره به برنامه‌ها و دیدارهای صورت گرفته در روز شنبه در حوزه دیپلماسی، تأکید کرد: دیپلماسی فعال ما ادامه دارد.

حسین محمدنبی، وکیل دادگستری در ارزیابی از برگزاری دادگاه‌های ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی، اظهار کرد: ما همواره معتقدیم که عدالت در حدی باید رعایت شود به خصوص در امر رسیدگی قضایی و با توجه به سرعت زیادی که برای رسیدگی انجام می‌شود موردی پیش نیاید که خدای ناکرده مطلبی از چشم تیزبین قضات دور بماند، بنابراین حُسنی که سرعت دارد این است که اعتماد مردم را به دستگاه قضایی جلب می‌کند.

امروز همچنین سومین جلسه رسیدگی به پرونده جدید پتروشیمیدر شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی مقام برگزار شد. که گزارش آن را میتوانید اینجا بخوانید.

آیت الله محمد یزدی در آیین تکریم و معارفه رییس کل دادگستری قم بیان اینکه عدل بدین معنا است که هر چیزی در جای خود قرار بگیرد، گفت: این عادلانه نیست که کسی تا دیروز وضع زندگی مناسبی نداشت و حتی پژو هم نمی‌توانست سوار شود، اکنون زندگی آنچنانی داشته باشد و سوار ماشین چندصدمیلیونی شود.

درهمین مراسم حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای با بیان اینکه مردم نمی‌توانند تبعیض را تحمل کنند، گفت: باید با جنبه‌های مختلف فساد و مفدسین، سریع، دقیق و بدون تبعیض برخورد شود.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای  امروز (یکشنبه) بیست و هفتم مرداد ۱۳۹۸ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

نظر شما