شناسهٔ خبر: 34811716 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مجمع سالانه فدراسیون بسکتبال برگزار شد

مجمع سالانه فدراسیون بسکتبال با حضور مسئولان فدراسیون و معاون وزیر ورزش برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، مجمع سالانه فدراسیون بسکتبال با حضور محمدرضا داورزنی معاون‌وزیر ورزش و جوانان، رامین طباطبایی رئیس فدراسیون بسکتبال، فریده شجاعی نایب رئیس بانوان، عماری دبیر فدراسیون و روسای هیئت‌های استان‌ها برگزار شد.

در ابتدای این مجمع تعدادی از روسای هیئت‌ها حضور نداشتند همچنین جای نماینده کمیته ملی المپیک خالی بود در نهایت کیکاووس سعیدی با تاخیر در جلسه حاضر شد.

سپس فاتحه‌ای برای داریوش نبوی پیشکسوت بسکتبال کشور قرائت شد و کلیپی از عملکرد فدراسیون در سال ۹۷ نمایش داده شد.

رئیس فدراسیون بسکتبال در ادامه گزارشی از عملکرد این فدراسیون در سال ۹۷ ارائه داد و همچنین در بخشی اعلام کرد که سهمیه ملی را برای باشگاهی برداشته ایم تا کار‌ها حرفه ای‌تر باشد.

داورزنی در ادامه گفت : توسعه تجهیز از فدراسیون‌ها طلبکار است.

او افزود: اساسا فدراسیون‌ها از مالیات معاف هستند و از سال ۹۱ تا ۹۵ شرط معافیت اظهارنامه بوده که ارائه نشده و فدراسیون‌ها بدهکار شدند  فدراسیون‌ها مالیات حقوق را پرداخت کنند.

بعضی فدراسیون‌ها حساب هایشان بسته شد، روسایشان ممنوع الخروج شدند و مسائلی پیش آمد، امیدوارم فدراسیون ها با ارائه اظهارنامه و پرداخت قانونی مالیات‌ها مشکلات را حل کنند.

در ادامه یکی از ناظران (مولا هویزه بازرس فدراسیون) عنوان داشت که فدراسیون و رئیس آن از هر گونه اظهاراتی که که منجر به حساسیت شود پرهیز کنند، داورزنی هم در ادامه این مسئله را تائید کرد و گفت باید مرز تحملات بالا برود و فدراسیون تقش پدرانه بزس کند.

داورزنی ادامه داد: اختلاف سلیقه و نظرات را تحمل کرد و با هوش و ذکاوت برخورد کرد، قرار نیست هر اتفاق حاشیه‌ای برنامه‌های ما را تغییر دهد همچنین تدبیری صورت بگیرد تا جامعه بسکتبال نسبت به هم‌مهربات ار باشند و خوشبختانه الان شرایط بهتری وجود دارد. تصمیم را باید رئیس فدراسیون بگیرد، مجمع بالاترین بخش تصمیم گیری یک رشته است و‌امیدوارم شاهد این باشیم که بسکتبال کا بعد از مدت‌ها سهمیه بگیرد و‌شرایط خوب برای لیگ و دیگر مسائل مشخص باشد.

او افزود: هر تصمیمی‌که گرفته شود موافقان و مخالفانی دارد، اما باز هم می‌گویم که باید تصمیم‌نهایس را فدراسیون بگیرد و اگر در تصمیمی هم که گرفته شده است، و مشکلاتی به وجود آمده اصلاح شود.

طباطبایی در ادامه و درباره اظهارات مولاهویزه بازرس فدراسیون که در ادامه با اظهارات داورزنی همراه بود گفت: ما در فدراسیون دیکتاتوری نداریم و همه می‌توانند حرف هایشان را بگویند اگر کاری غلط انجام می‌دهیم به ما بگوید تا اصلاح شود، ما چیزی نداریم، مجمع خودمانی است. این صحبت‌ها در ادامه هم کمی ادامه داشت و‌مسلئل مختلفی مطرح شد همچنین نماینده خراسان جنوبی هو به صحبت پرداخت.

پس از این صحبت‌ها روشای جدید استان‌ها معرفی شدند و کلیپی از تیم بسکتبال ۳ نفره پخش شد، همچنین در ادامه یکی، ۲ ماضر در جلسه از سالن خارج شدند. در بخش دیگری موارد عنوان شده به رای گذاشته شد و به تایید اعضا رسید.

کبیر نماینده استان گلستان گفت: سال گذشته در مجمع عمومی درباره خانه عای بسکتبال اظهاراتی مطرح کردید، این خانه‌ها ابزار می‌خواهند این که یک استان ۱۰  روز مانده نفرات را جمع کنند فایده ندارد ما می‌خواهیم خانه‌ها در اختیار هیات‌ها باشد تا بتوان برنامه‌ها را اجرا کرد. خانه‌ها در اختیار هیئت‌ها بشد و تحت نظارت فدراسیون و وزارت باشد، من به نمایندگی از استان‌ها می‌خواهم که این بحث در اختیار گیری سالن انجام شود.

نماینده فارس هم در ادامه اظهاراتی را بیان داشت و درباره ۲۷ صدم درصد مسائلی را مطرح کرد همچنین نماینده خوزستان هم‌حرف‌هایی درباره بودجه اداره کل‌ها و نحوه اختصاص آن‌ها مطرح کرد.

شبنم کلاهی رئیس هیئت تهران هم درباره مسائل مختلفی به اظهار نظر پرداخت و در بخشی به مشکلات برگزاری مسابقات نخبگان تنها در ۵ روز که از جانب وزارت قرار است برگزار شود اشاره کرد.

فریده شجاعی نایب رئیس بانوان هم در پایان این مجمع گفت: بانوان در این فدراسیون به خوبی در مسابقات و‌مشائل مختلف خوب عمل گرده است، ۱۸ اعزام‌وجود داشته و خواهش داریم تا بودجه اضافه شود.

کیکاووس سعیدی هم‌ بیان داشت: ارزیابی ما هم از بسکتبال همین است که داورزنی گفت، موفقیت و‌مثبت بوده است، طی حضور طباطبایی اتفاقات خوبی‌در فدراسیون انجام شده است، شفافیت‌های مالی و دیگر مسائل، به سهم خودم خسته نباشید می‌گویم، فدراسیون در زمینه بانوان هم خوب عمل کرده است، امیدوارم بسکتبال به المپیک برود.

داورزنی‌ در ادامه گفت: آرزوی توفیقات بیشتری دارم، اعضای مجمع و خانواده بسکتبال موفقیت‌هایی که حاصل شد، بخشی از صحبت هایم‌را گفتم.

او افزود: در بحث استعداد یابی ۴۵۰ هزار نفر حضور داشتند امسال در نوزده استان میزبانی داریم و نزدیک‌۷۵۰ هزار نفر حاضر می‌شوند، از کار سال قبل نزدیک ۲۷۰۰ استعداد عملکرد خوبی‌داشتند که ۱۸۰ نفر آن‌ها به تیم‌های ملی جوانان راه یافتند. سال قبل ۱۶ میلیارد و امسال نزدیک‌۲۲ میلیارد قصد سرمایه گذاری داریم. در گذشته بخشی از استعداد یابی‌ها از طریق مدارس انجام می‌شد از زمان شروع لیگ‌ها هم برخی‌جذب شدند، اما این امکان نبود، اما حالا با فرآیند استعداد یابی مسئله متفاوت است. نفرات بسیار بلند قد زیر ۱۸ سال در کشور داریم، به طور مثال در والیبال تیم نوجوانان کشورمان بلند قد‌ترین تیم جهان است ما نفرات بلند قد و با استعدادی داریم که می‌توانند جذب والیبال بسکتبال و هندبال شوند. کار فدراسیون باید برای انتخاب این نفرات سخت باشد. کشور‌های کوچک‌تر با جمعیت کمتر مثل صربستان در رشته تای مختلف المپیکی است ما با این شرایط و جمعیت باید باشیم. باید نفرات جدید هم  شناسایی شوند، کسی نباید با استفاده از رابطه بازی به جایی برسد باید بستر مناسب در کشور فراهم باشد.

او‌ درباره قانون ۲۷ صدم درصد گفت: در گذشته تنها برای هیئت‌های استانی بود و شامل بخش‌های مختلفی می‌شد و برای فدراسیون‌ها نبود. تغییراتی در این زمینه صورت گرفته، همچنین قرار است در بحث سالن‌ها هم همکاری‌های صورت بگیرد. هر کس در انفرادی و تیمی مدال جهانی بگیرد و کسب سهمیه داشته باشد حقوق ماهیانه می گیرد. تا انگیزه‌ای باشد برای تلاش و موفقیت بیشتر در سایر رقابت های بین المللی، والیبال . بسکتبال شانس زیادی برای کسب سهمیه المپیک دارند. امیدوارم رشته‌هایی مثل هندبال بسکتبال و والیبال بتوانند با پتانسیلی دارند المپیکی شوند تا کاروان بهتری داشته باشیم.

انتهای پیام/

برگزاری مجمع سالانه فدراسیون بسکتبال

نظر شما