شناسهٔ خبر: 34811682 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

امام جمعه بوشهر؛

لزوم تسریع در صدور احکام قضایی

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر خواستار تسریع در روند پرونده قضایی و کم شدن فاصله زمانی تشکیل پرونده تا صدور حکم شد و گفت: البته کیفیت حکم نباید تحت تاثیر این تسریع قرار بگیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، آیت‌الله صفایی بوشهری در دیدار رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح، دادستان نظامی استان و جمعی از مسئولان این سازمان، حوزه قضایی نیرو‌های مسلح را کاری بسیار مهم و پراهمیت دانست و افزود: در عرصه مدیریت قضایی که بحث شناخت و پیشگیری، قضاوت، حکم و اجرا مطرح است مهمترین بخش، شناسایی و پیشگیری است.

وی تصریح کرد: اگر در عرصه شناسایی و پیشگیری ضعیف عمل شود قطعا به حوزه دفاعی و امنیتی آسیب وارد می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر یکی از موارد پیشگیری را سرکشی مداوم از فضا‌های کاری کارکنان عنوان و تاکید کرد: در عرصه پیشگیری، آموزش‌ها و تذکرات لازم داده شود.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه قضا خصوصا نیرو‌های مسلح قانون مداری اصل اول است، چون اگر قانون مراعات نشود کاملا توازن عرصه احکام دچار آسیب می‌شود.

آیت‌الله صفایی بوشهری تصریح کرد: هر چند در نیرو‌های مسلح درصد ورود پرونده‌های قضایی نسبت به دادگاه‌ها کمتر است، اما همین مقدار هم برای نیرو‌های مسلح زیاد است و باید پیشگیری شود.

وی خواستار سرعت بخشیدن در صدور احکام قضایی شد و تاکید کرد: تسریع در صدور حکم و کم شدن فاصله زمانی تشکیل پرونده تا صدور حکم ضروری است، اما کیفیت حکم نباید تحت تاثیر آن قرار بگیرد.

نظر شما