شناسهٔ خبر: 34811570 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

توافقنامه صلح آمریکا و طالبان فردا امضا می شود/ آتش بس در متن توافقنامه ذکر نشده

صاحب‌خبر -

منابع نزدیک به طالبان ضمن اعلام اینکه توافقنامه صلح این گروه با آمریکا فرا مضا می شود گفته اند که موضوع آتش بس شامل این توافقنامه نیست.

 

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، منابع نزدیک به طالبان اعلام کردند که فردا دوشنبه، همزمان با سالروز صد سالگی استقلال افغانستان، توافقنامه صلح میان آمریکا و طالبان امضا خواهد شد.

وحید مژده، عضو پیشین گروه طالبان گفت: طرفین روی خروج کامل نیروهای خارجی و تضمین در عدم استفاده از خاک افغانستان علیه منافع آمریکا به صورت کامل توافق کرده‌اند و تنها دو موضوع یاد شده در توافقنامه صلح شامل خواهد بود.

مژده تاکید کرد که موضوع آتش بس و نظام آینده افغانستان در این توافقنامه ذکر نشده و قرار است این موضوعات در جریان مذاکرات بین الافغانی بررسی شود.

وی درباره اینکه توافقنامه در کدام کشور امضا خواهد شد چیزی نگفت اما برخی منابع گفته اند که این توافقنامه در شهر اسلو، پایتخت کشور ناروی/ نروژ امضا خواهد شد.

این عضو پیشین طالبان افزوده است که در مراسم امضای توافقنامه صلح آمریکا و طالبان، نمایندگان سازمان ملل، سازمان کشورهای اسلامی و برخی کشورهای دخیل در قضیه افغانستان حضور خواهند داشت.

مژده بیان داشت: در این توافقنامه تاریخ دقیق خروج کامل نیروهای خارجی تا آخر سال 2020 مشخص خواهد شد و طالبان نیز ضمانت خواهند داد که از خاک افغانستان علیه منافع آمریکا استفاده صورت نگیرد.

انتهای پیام/

 

نظر شما