شناسهٔ خبر: 34811496 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۹۶ درصد روستاهای استان بوشهر به شبکه گاز متصلند

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر گفت: ۹۶ درصد روستا‌های استان بوشهر از نعمت گاز برخوردارند و در حالی که سال ۹۶، ۱۷ روستا مصرف کننده گاز بودند که اکنون این رقم به ۴۱۴ روستا رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مسلم رحمانی بیان کرد: ۱۹۵ هزار مشترک در استان بوشهر از نعمت گاز برخوردار هستند که شرکت گاز استان در تلاش است با ایجاد فضای مناسب پذیرای مشترکان جدید نیز باشد.

وی همچنین با بیان اینکه ۱۱ هزار انشعاب پارسال به تعداد مشترکان استان بوشهر اضافه شده است، افزود: سالانه ۱۳.۵ میلیارد مترمکعب گاز در استان بوشهر مصرف می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر با اشاره به طرح‌های افتتاح در هفته دولت، گفت: ۵۰ طرح در این هفته به بهره برداری خواهد رسید.

رحمانی بودجه امسال شرکت گاز استان بوشهر را ۱۴۰ میلیارد تومان عنوان و بیان کرد: تا کنون ۷۰۰ میلیارد تومان طرح گاز رسانی در استان بوشهر اجرا شده است.

او همچنین ضریب نفوذ گاز شهری در استان بوشهر را ۹۹ درصد عنوان کرد و افزود: در حوزه روستایی هم به ۹۶ درصد روستا‌ها گازرسانی شده و در حالی که سال ۹۶ روستا‌های مصرف کننده گاز ۱۷ روستا بود،  اکنون این رقم به ۴۱۴ رسیده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر ابراز امیدواری کرد: امسال و سال آینده گازرسانی به ۴۱ روستای باقی‌مانده اجرا شود.

رحمانی همچنین به گازرسانی به جزیره شیف از زیر بستر دریا نیز اشاره کرد و گفت: این طرح به دست پیمانکاران ایرانی صورت گرفت و با توجه به مشکلات فراوان، آن را در کمترین زمان ممکن با ۱۰ میلیارد تومان اعتبار اجرا کردیم.

او افزود: وضع هدر رفت گاز در استان بوشهر با توجه به نو بودن تجهیزات و استاندارد بودن آن‌ها مناسب است.

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر با اشاره به گاز رسانی به صنایع استان بوشهر، ادامه داد: به دنبال جایگزینی گاز به جای سوخت مایع هستیم که با تحقق این امر صرفه‌جویی ۱۰ میلیون لیتری در مصرف سوخت مایع صورت خواهد گرفت.

رحمانی عنوان کرد: تا کنون گاز رسانی به ۱۵۴ واحد صنعتی استان بوشهر صورت گرفته و ۱۸۵ واحد صنعتی نیز در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: اکنون شش نیروگاه و همه پتروشیمی‌های استان بوشهر در قالب دو قرارداد از نعمت گاز بهره‌مند هستند و ارزش افزوده ارزشمندی را برای کشور ایجاد می‌کنند.

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر اشاره کرد: گاز رسانی به سه کارخانه سیمان اکنون در دستور کار قرار گرفته و اتصال پتروشیمی متانول کاوه شهرستان دیر نیز به شبکه گاز انجام گرفته است.

رحمانی بیان کرد: پارسال گازرسانی به ۱۰۰ واحد صنعتی برای ما تعریف شده بود که به ۱۳۰ واحد صنعتی گازرسانی کردیم.

انتهای پیام/ک

۱۵۴ واحد صنعتی استان بوشهر گازرسانی شده‌اند

نظر شما