شناسهٔ خبر: 34808785 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

پیام تسلیت رییس سازمان محیط زیست به مناسبت درگذشت زنده یاد بسکی

همشهری آنلاین: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در پیامی ضمن تسلیت درگذشت مرحوم غلامعلی بسکی، او را انسانی دارای صراحت، صداقت در عمل و تعهد و دردمندی نسبت به جامعه توصیف کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، در متن پیام عیسی کلانتری آمده است: «بی‌تردید، اندیشه و تلاش خدمتگزاران صدیق کشور هیچگاه از یاد نخواهد رفت و آثارش بر صفحات زرین تاریخ ایران به یادگار خواهد ماند. لیکن مشیت الهی بر این تعلق گرفته که بهار زندگی را خزانی باشد و این بارزترین تفسیر فلسفه آفرینش و یگانه راز جاودانگی است. زنده یاد دکتر غلامعلی بسکی از پیشکسوتان نیک‌اندیش حفظ طبیعت و محیط زیست در کشور بوده است و بسیاری از علما و استادان عنوان «پدر طبیعت ایران» را در توصیف او به کار می‌بردند.

صراحت، صداقت در عمل، تعهد و دردمندی نسبت به جامعه از ویژگی‌های بارز ایشان بود. او شیفته خدمت بود و تمام تلاش خود را برای حفظ منابع طبیعی و محیط زیست صرف کرد. از زحمات طاقت‌فرسا نمی‌آسود و همه از نیکوکاری و خیرات خدماتش برخوردار بودند. وی در طول حیات پر برکت خود بنیادی جهانی را با عنوان مکتب "حرمت حیات" با هدف حفظ محیط زیست راه‌اندازی کرد. تأسیس بیمارستان، مدرسه تیزهوشان برای اهل روستا، خانه ریاضی و بسیاری از دستاوردهای گرانسنگ او در جای جای کشور از یادگارهای جاودان او خواهد بود.
     
اینجانب به نمایندگی از جانب خانواده بزرگ سازمان حفاظت محیط زیست کشور، این ضایعه بزرگ و جبران ناپذیر را به خانواده گرامی ایشان، جامعه علمی کشور و تمامی ارادتمندان این استاد ارجمند تسلیت و تعزیت عرض کرده، برای آن مرحوم غفران الهی  و علوّ درجات و برای بازماندگان، صبر جمیل و اجر جزیل از ایزد منان آرزومندم.»

در پایان پیام کلانتری آمده است: «خداوندا! او اکنون در جوار رحمت تو است. به پاس خدمات ارزنده و خیراندیشانه‌اش او را با لطف و عنایت خویش پذیرا باش و با نیکان و مقّربان درگاهت محشور گردان. همانا تو بهترین پاداش دهندگان هستی. زنده یاد دکتر بسکی با تلاش خستگی ناپذیر به مقصد رسید اما مسیر و مقصودش برای ما سبزاندیشان منابع طبیعی و محیط زیست کشور همچنان ادامه خواهد داشت.»

برچسب‌ها:

نظر شما