شناسهٔ خبر: 34808550 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جمله | لینک خبر

«ریما اسلام مسلک» درگذشت

صاحب‌خبر -

 

به گزارش جمله به نقل از مهر، طبق اعلام سیدمجتبی موسوی معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی و همچنین انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران، فاطمه (ریما) اسلام مسلک هنرمند مجسمه ساز و مدرس دانشگاه تهران پنجشنبه ۲۴ مردادماه بر اثر بیماری سرطان درگذشت.

ریما اسلام مسلک متولد ۱۳۵۱ از اساتید نقاشی و مجسمه دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران بود و در رزومه‌اش برگزاری نمایشگاه های انفرادی و گروهی، تالیف چندین مقاله علمی و هنری، داوری ششمین دوسالانه مجسمه سازی تهران، داوری پنجمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه سازی تهران و داوری بسیاری از جشنواره‌ها و سمپوزیوم‌های مجسمه سازی در کشور را برعهده داشته است.

 

انتشار نام محمدرضا شجریان فقط تشابه اسمی است!

همایون امیرزاده می‌گوید انتشار نام محمدرضا شجریان در لیست کمک‌های وزارت ارشاد فقط تشابه اسمی است و هیچ ارتباطی به محمدرضا شجریان هنرمند شناخته شده عرصه موسیقی ندارد.

پس از انتشار لیست اعتبارات و کمک‌های تخصیصی وزارت ارشاد در روزهای گذشته و بروز ابهامات فراوان پیرامون نام‌های منتشره، مدیرکل روابط عمومی وزارت ارشاد به ابهامات پایان داد.

همایون امیرزاده، مدیرکل روابط عمومی وزارت ارشاد با بیان اینکه این صرفا یک تشابه اسمی‌ بوده، افزود: حتی نام پدر (حسن) و محل فعالیت هنرمند یاد شده، با استاد شجریان، در لیست منتشره نیز تفاوت دارد.

وی خاطرنشان ساخت: البته که باید در این جدول منتشره توسط کمیته شفافیت وزارتخانه، شفافیت لازم به عمل می‌آمد، با این حال، این صرفا یک اشتباه بوده است.

امیرزاده در رابطه با کمک‌های تخصیصی به فرد مذکور، اظهار داشت: محمدرضا شجریانی که کمک‌های وزارت ارشاد را دریافت کرده است، هنرمند شصت ساله تئاتر و صداوسیمای استان یزد است و کمک‌های پرداخت شده از جانب ارشاد، هیچ ارتباطی با استاد محمدرضا شجریان ندارد.

 

«ایناریتو» از جشنواره «سارایوو» جایزه گرفت

بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم سارایوو در کشور بوسنی هرزگوین از «الخاندرو گونزالز ایناریتو» کارگردان مطرح مکزیکی با اعطای جایزه دستاورد سینمایی تقدیر کرد.

به گزارش جمله به نقل از ورایتی،‌ این کارگردان برنده چهار جایزه اسکار با حضور در مراسم افتتاحیه جشنواره سارایوو جایزه افتخاری قلب این رویداد سینمایی را به پاس نقش استثنایی در هنر سینما دریافت کرد.

«پاول پالیکوفسکی» کارگردان برنده اسکار لهستانی و «ایزابل هوپر» بازیگر فرانسوی نیز  دیگر دریافت‌کنندگان جایزه دستاورد سینمایی امسال جشنواره فیلم سارایوو هستند.

«ایناریتو» ابتدا با فیلم «عشق سگی» در سال ۲۰۰۰ در جشنواره کن درخشید که در نهایت جایزه بزرگ هیأت داوران این جشنواره را کسب کرد و فیلمش در جوایز اسکار آن سال نامزد شاخه بهترین فیلم خارجی شد.

او در سال ۲۰۰۶ نیز با فیلم «بابل» جایزه کارگردانی کن را به خود اختصاص داد و این فیلم در جوایز اسکار نامزد هفت شاخه شد. این کارگردان مکزیکی در سال ۲۰۱۰ بار دیگر با فیلم تحسین‌شده «زیبا» با بازی «خاویر باردم» به جشنواره کن قدم گذاشت. «روبن اوستلاند» کارگردان سوئدی، «گائل گارسیا برنال» بازیگر، تهیه‌کننده و کارگردان مکزیکی، «الیا سلیمان» کارگردان فلسطینی و «بلا تار» سینماگر برجسته مجارستانی از دیگر مهمانان مهم امسال جشنواره فیلم سارایوو هستند.

سال گذشته اصغر فرهادی ریاست هیات داوران بخش رقابتی این رویداد سینمایی را بر عهده داشت.  بیست و پنجمین جشنواره فیلم «سارایوو» از تاریخ ۱۶ تا ۲۳ اوت (۲۵ مرداد تا اول شهریور) در کشور بوسنی و هرزگوین برگزار می‌شود.

 

«پیتر فوندا» درگذشت

به گزارش جمله به نقل از انترتینمنت ویکلی، پیتر فوندا بازیگری که بیش از همه برای بازی در فیلم «ایزی رایدر» شناخته می‌شود بر اثر سرطان درگذشت.

پیتر فوندا که پسر هنری فوندا و برادر کوچکتر جین فوندا بود، در ۷۹ سالگی درگذشت.

خانواده این بازیگر با صدور بیانیه‌ای این خبر را جمعه گذشته اعلام کردند. وی که ۲ نامزدی اسکار را در کارنامه داشت بر اثر عوارض سرطان ریه در خانه و در کنار خانواده‌اش در لس‌آنجلس جان باخت.

پیتر فوندا که پس از بازی در فیلم متفاوت «ایزی رایدر» در سال ۱۹۶۹ به شهرت جهانی رسید متولد نیویورک و فرزند هنری فوندا و فرانسس فورد سیمور بود.

او کارگردانی چندین فیلم مستقل را هم انجام داد و نامزدی ۴ گلدن گلوب را کسب کرد و ۲ مورد از آن‌ها را برد. یک نامزدی امی و یک نامزدی اسکار دیگر از جمله موفقیت‌های بعدی وی بود.

از جدیدترین نقش‌آفرینی‌های وی بازی در سریال‌های «سی‌اس‌آی: نیویورک»، «هاوایی فاویو-او»، «بلک لیست» و «قانون میلو مورفی» بوده است.

در زمان درگذشتش او در حال پیش تولید فیلمی جدید بود که قرار بود سال ۲۰۲۰ اکران شود.

برچسب‌ها:

نظر شما