شناسهٔ خبر: 34807015 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

عضو کمیسیون امنیت ملی:

مجمع تشخیص مصلحت نظام هرچه سریع‌تر نظر قطعی‌اش درباره FATF را اعلام کند

اردشیر نوریان، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، گفت: بر هم خوردن موازنه منفعت در برجام یک مساله کلیدی و کلی است که بر سایر موضوعات از جمله FATF سایه می‌اندازد. سیاست‌های راهبردی‌ کشور ما در مورد ایجاد موازنه منفعت در برجام، باید به نتیجه برسد تا بتوان این لوایح و الحاق به کنوانسیون‌ها را تعیین تکلیف کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش دیده بان ایران؛  اردشیر نوریان، نماینده شهرکرد و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین، با اشاره به معلق بودن FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: عوامل و اتفاقات بسیاری بر تصویب FATF در مجمع تاثیر گذاشته است و تا این مسائل حل نشود و به سرانجام نرسد، طبیعتاً در خصوص FATF تصمیم‌گیری نخواهد شد.

 

او ادامه داد: عدم تصویب FATF در آینده زمینه‌ساز فشار بر جمهوری اسلامی می‌شود. تعلیق و بلاتکلیفی در واقع یک نوع بی‌تصمیمی در مورد یک مساله مهم است. اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام باید هرچه سریع‌تر نظر قطعی‌شان را درباره FATF روشن کنند.

 

این نماینده مجلس به مضرات طولانی شدن روند تصویب FATF اشاره کرد: وقتی FATF به تصویب نرسد ما نمی‌توانیم از امکانات سیستم‌های مالی بین‌المللی به خوبی استفاده کنیم. سوئیفت کار نمی‌کند و مبادلات بین‌المللی در عرصه پولی و مالی کماکان با مشکل مواجه خواهد بود. بنابراین شرایط مبادلات بین‌المللی ایران سخت‌تر می‌شود.

 

نوریان درباره مشکلاتی که موجب به تعلیق درآمدن FATF شده است، گفت: بخش عمده‌ای از مشکلاتی که منجر به تعلیق FATF شده، به دلیل آثار و تبعات بر هم خوردن مبادله منفعت در برجام است. تا زمانی که تکلیف برجام مشخص نشود نمی‌توان در زمینه FATF تعیین تکلیف کرد.

 

او در پایان گفت: بر هم خوردن موازنه منفعت در برجام یک مساله کلیدی و کلی است که بر سایر موضوعات از جمله FATF سایه می‌اندازد. سیاست‌های راهبردی کشور ما در مورد ایجاد موازنه منفعت در برجام، باید به نتیجه برسد تا بتوان این لوایح و الحاق به کنوانسیون‌ها را تعیین تکلیف کرد./ اعتمادانلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما