شناسهٔ خبر: 34806146 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

کمیته اخلاق فیفا مربی پیشین تیم نیجریه را مجرم شناخت

همشهری آنلاین: ارگان حقوقی فیفا سامسون سیاسیا، مربی و بازیکن سابق تیم ملی فوتبال نیجریه را به جرم رشوه‌خواری به محرومیت همیشگی از دخالت در امور فوتبال و پرداخت جریمه نقدی محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

کمیته اخلاق فدراسیون بین‌المللی فوتبال سامسون سیاسیا، مربی و بازیکن سابق تیم ملی فوتبال نیجریه را مجرم شناخت. سیاسیا  متهم بود به این که به عنوان یکی از مقامات رسمی پیشین در اتحادیه فوتبال نیجریه در رابطه با دخل و تصرف در بازی‌ها رشوه‌خواری کرده و بدین ترتیب به گفته کمیته اخلاق فیفا بر ضد قواعد اخلاقی این کمیته عمل کرده است.

به گزارش دویچه‌وله، کمیته اخلاق فیفا در اطلاعیه‌ای که جمعه ۱۶ اوت (۲۵ مرداد) در وبسایتش منتشر کرده، نوشته است که تحقیقات درباره سیاسیا از فوریه ۲۰۱۹ آغاز شده و پس از ماه‌ها تحقیق و بررسی این نتیجه حاصل شده که سیاسیا در رابطه با شرط‌بندی‌هایی که صورت می‌گرفته، رشوه می‌پذیرفته تا در بازی‌ها دست به تقلب بزند یا برای تقلب تلاش کند.

کمیته اخلاق فیفا این مربی پیشین تیم ملی نیجریه را به محرومیت ابدی از دخالت در صحنه فوتبال محکوم کرد.

سیاسیا افزون بر این محکوم به پرداخت جریمه نقدی ۴۶ هزار یورویی شد.

مربی پیشین تیم ملی نیجریه از حکم کمیته اخلاق فیفا اطلاع یافته است.

کمیته اخلاق فیفا پنجشنبه ۱۵ اوت نیز رومر اوسونا، حسابرس پیشین فیفا را به خاطر رشوه‌خواری و کلاهبرداری مالی در فدراسیون‌های فوتبال آمریکای جنوبی به محرومیت ابدی از مشارکت در امور فوتبال جهانی و پرداخت یک میلیون دلار جریمه محکوم کرد.

فساد مالی در فیفا دارای سابقه‌ای نسبتا طولانی است. به خصوص در دهه ۱۹۹۰ فساد مالی در این نهاد تشدید شد. کمیته اخلاق فیفا در سال ۲۰۰۶ بنیان نهاده شد تا به تخلفات علیه قواعد اخلاقی فدراسیون جهانی فوتبال رسیدگی و احکامی چون جریمه نقدی و محرومیت از مشارکت در صحنه فوتبال را صادر کند.

برچسب‌ها:

نظر شما