شناسهٔ خبر: 34803680 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

معاون بهداشت وزارت بهداشت

تأکید بر خدمت‌رسانی بهتر حوزه بهداشت در محرم

خدمت‌رسانی بهتر حوزه بهداشت در برنامه‌های پیش رو اعم از بازگشایی مدارس، محرم و اربعین حسینی مورد تأکید است

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت؛ آقای علیرضا رئیسی گفت: یکی از اقدامات ارزشمند در حوزه سلامت محیط و کار، راه اندازی دفاتر خدمات سلامت است که باید پیگیری شود.
وی افزود: با راه اندازی این دفاتر در واقع کار این حوزه تازه شروع می‌شود، زیرا باید بر عملکرد آن‌ها نظارت شود، چون بدون نظارت اثرگذاری طرح دچار خدشه خواهد شد.
آقای رئیسی گفت: اگر این دفاتر را راه اندازی نمی‌کردیم لازم بود بیش از ۲ هزار نیرو در بخش بهداشت محیط استخدام کنیم که این کار در توان وزارت بهداشت نبود.
وی با تأکید براین که با راه اندازی این دفاتر، باید میزان پوشش خدمات و کیفیت کار ارتقا یابد، گفت: در بخش بهداشت حرفه ای، کار نباید در بازدید از محیط‌های کاری خلاصه شود بلکه از متخصصان طب کار انتظار داریم عوامل زیانبار مشاغل را شناسایی کنند.
آقای رئیسی گفت: علاوه بر معاینات شغلی، یک متخصص طب کار باید بتواند یک محیط کار پرخطر را شناسایی کند و برنامه‌ای برای کاهش ریسک، مشاوره دادن و کنترل مخاطرات را با توجه به نوع تولیدات و فضای فیزیکی محل کار و حتی فیزیک شاغلین ارائه دهد و معاینات از شاغلان باید بر پایه خطر پذیری‌ها و آزمایش‌های مختلف از آنان باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به همکاری بین بخشی در بهداشت محیط وجلسات مشترک با سازمان تعزیرات اشاره کرد و گفت: جلسات خوبی با مسؤولان قوه قضائیه، معاونان دادستان و رؤسای برخی از دادگستری‌ها داشته ایم و درباره پرونده‌ها و صدور احکام از طریق سامانه و دفاتر بحث و گفتگو شده است.
آقای رئیسی بر ضرورت توجه به بحث امنیت آب در برخی استان‌هایی که در این خصوص مشکل دارند اشاره و تأکید کرد: باید در این بخش مستندسازی داشته باشید تا در مواقع اضطراری مانند وقوع سیلاب بتوانید از آن‌ها استفاده کنید.
وی در پایان از عملکرد بخش بهداشت محیط در برنامه سلامت نوروزی و سیل اخیر قدردانی کرد.

نظر شما