شناسهٔ خبر: 34803505 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کشف ۱۲۴ دستگاه تولید ارز دیجیتال در گرمسار

سرهنگ عبدالله حسنی گفت: ماموران انتظامی با اقدام‌های گسترده و اشراف اطلاعاتی خود ۱۲۴ دستگاه تولید ارز دیجیتال قاچاق را در شهرستان گرمسار کشف کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سرهنگ عبدالله حسنی فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: پلیس در بررسی‌های انجام شده متوجه فعالیت یک واحد تولیدی در زمینه استفاده از دستگاه تولید ارز دیجیتال در حوزه صنعت و کشاورزی شد.

او افزود : با محرز شدن وجود دستگاه تولید ارز دیجیتال قاچاق در شهرستان گرمسار در بررسی ابعاد مختلف موضوع، مجوز‌های قانونی برای پیگیری موضوع صادر شد.

حسنی خاطر نشان کرد: پلیس در اقدامی غافلگیرانه از این واحد تولیدی که به ظاهر در زمینه پودر‌های صنعتی فعالیت می‌کرد ۱۲۴ دستگاه تولید ارز دیجیتال قاچاق در حال استفاده کشف کرد.

فرمانده انتظامی استان سمنان تصریح کرد: ارزش ریالی دستگاه‌های تولید ارز دیجیتال کشف شده در گرمسار برابر نظر کارشناسان ۱۴ میلیارد ریال اعلام شده است.

پول مجازی (بیت کوین) پیش از این با استفاده از رایانه‌های خانگی تولید می‌شد، اما در سال‌های اخیر دستگاه‌هایی مخصوص تولید این پول مجازی (ماینر) ساخته شده که واردات و استفاده از آن‌ها در ایران غیرمجاز است.

استخراج ارز‌های دیجیتال به خصوص نوع بیت‌کوین نیاز به مصرف بالای برق دارد به گونه‌ای که برای استخراج هر واحد بیت‌کوین نیاز به تولید ۷۲ مگاوات ساعت برق است. با توجه به قیمت نازل برق در ایران، بسیاری از استخراج‌کنندگان اقدام به استخراج ارز دیجیتال با برق ارزان می‌کنند این در حالیست که ارز دیجیتال تولید شده با این برق رایگان به بالاترین نرخ در جهان خرید و فروش می‌شود.

انتهای پیام/ح

جزییات کشف دستگاه تولید ارز دیجیتال در گرمسار

نظر شما