شناسهٔ خبر: 34790851 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

نوبخت:

غایت اصلی ما در اصلاح ساختار بودجه، تغییر منتج به بهبود است

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: غایت اصلی و اساسی ما در اصلاح ساختار بودجه، تغییر منتج به بهبود است و ما از تمام دیدگاه‌ها، حتی دیدگاه‌های متفاوت که در این امر مهم کمک کند، استقبال می کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از سازمان برنامه و بودجه کشور، محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در دومین جلسه ستاد تهیه و تدوین لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور، گفت: غایت اصلی و اساسی ما در اصلاح ساختار بودجه، تغییر منتج به بهبود است و ما از تمام دیدگاه‌ها، حتی دیدگاه‌های متفاوت که در این امر مهم کمک کند، استقبال می کنیم.

او افزود: از تمام معاونان و مدیران سازمان برنامه و بودجه کشور می خواهم که ساختار اصلاح بودجه را به‌ درستی و با دقت افزون‌تری مرور کنند و توجه داشته باشند که در این روند ملاک ما اسناد بالادستی خواهد بود.

نوبخت تصریح کرد: یکی از اسناد بالادستی، قانون برنامه ششم توسعه است و بی تردید اگر هدف‌گیری ما متناسب با برنامه‌ها باشد، پشتیبانی افکار عمومی را هم به عنوان سرمایه‌ای ارزشمند توشه راه خواهیم داشت.

همچنین در این جلسه، آرا افلاکی معاون بودجه هزینه‌ای امور هماهنگی و تلفیق بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور در مورد ساختار و اهداف کمیته بازبینی هزینه‌ها، گزارشی ارایه کرد و گفت: کمیته بازبینی و سامان‌دهی آن بر اساس حذف خروجی های زاید، برون‌سپاری خدمت و کاستن از تعداد ردیف‌ها با توجه به قیمت تمام‌شده انجام خواهد پذیرفت.

در ادامه نیز گزارش دستگاه‌های سیاست‌گذار هم توسط مشاور معاونت اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور ارایه شد.

* برنامه‌ محوری و نظارت‌ محوری جایگزین دستگاه‌ محوری می شود

رحمتی در این گزارش اظهار کرد: رویکرد ما در این روند، برنامه‌محوری و نظارت‌محوری است که جایگزین دستگاه‌محوری می شود و این امر به تقویت توان نظارت سازمان برنامه و بودجه کشور منتهی می شود و نهاد سیاست‌گذار هم در جایگاه واقعی و ایده‌آل خود واقع خواهد شد.

نظر شما