شناسهٔ خبر: 34790702 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار اردبیل خبر داد:

اختصاص 7 هزار میلیارد تومان در حمایت از رونق تولید

نمایندگی اردبیل

استاندار اردبیل گفت: با رایزنی‌های انجام شده، سفر رئیس جمهور به استان اردبیل اواخر شهریور ماه و یا اوایل مهر ماه انجام خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، اکبر بهنامجو در حاشیه جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی اردبیل در جمه خبرنگاران اظهار کرد: رئیس جمهور امسال به 8 استان سفر می‌کنند که سومین سفر استانی به مقصد اردبیل انجام می‌شود که به احتمال زیاد تا یک ماه آینده این سفر با مقدماتی که در حال انجام است به انجام خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در سفر مدیران عامل بانک‌های کشور به استان اردبیل 7 هزار میلیارد تومان در راستای رونق تولید اختصاص یافته است، خاطرنشان کرد: این تسهیلات در بخش صنعت، گردشگری و کشاورزی به صاحبان سرمایه و همچنین تامین برخی از زیرساخت‌ها هزینه خواهد شد.

رئیس شورای اداری استان اردبیل افزود: 70 درصد این تسهیلات از طریق بانک ملی و کشاورزی پرداخت می‌شود که با تلاش و پیگیری مدیران استانی و همچنین مدیران عامل بانک‌های کشور امیدواریم در سالجاری شاهد تزریق این منابع در حمایت از رونق تولید باشیم.

بهنامجو ادامه داد: در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی قرار شد در راستای انتقال صنای آلاینده و مشاغل مزاحم اتاق اصناف به اداره کل راه و شهرسازی معرفی شود تا زمین موردنیاز برای احداث شهرک صنایع آلاینده تامین و در اختیار آنها قرار گیرد.

وی گفت: در این زمینه اتاق اصناف سرمایه‌گذاری لازم را انجام می‌دهد تا ورودی شهر اردبیل و سایر شهرها از این صنایع خالی شده و یک شرایط زیبنده‌ای را در ورودی شهرهای گردشگری شاهد باشیم.

رئیس شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در ادامه به مشکل زیرساختی در دو شهرک صنعتی یک و دو اشاره و تصریح کرد: قرار شد کمیته‌ای متشکل از استانداری، سازمان بازرسی و همچنین شهرک‌های صنعتی در این حوزه ورود پیدا کنند تا نقصان زیرساخت‌ها در این شهرک‌ها رفع شده و بستر حمایت از سرمایه‌گذاران در این مجموعه‌ها فراهم آید.

بهنامجو ادامه داد: در شهرک‌های صنعتی شماره یک و دو اردبیل در باب تصفیه‌خانه، رفت و روب و هدایت آب‌های سطحی و همچنین آسفالت‌ریزی مسیرها و خیابا‌ن‌ها با مشکلات جدی روبرو هستیم که انتظار می‌رود در کمترین زمان فضایی فراهم آید تا امکان رفع این مشکلات و نارسائی‌ها فراهم آید.

وی اظهار کرد: در سفر رئیس جمهور به استان اردبیل ما در دو حوزه جذب تسهیلات و اختصاص اعتبار برای پروژه‌های عمرانی و زیربنایی تلاش می‌کنیم که با تلاش مدیران عامل بانک‌ها به استان بخش تسهیلاتی به اتمام رسیده و در بخش عمرانی پیگیر مصوبات قوی برای انجام سفر رئیس جمهور هستیم.

استاندار اردبیل خاطرنشان کرد: امیدواریم در هفته‌های آینده جمع‌بندی نهایی انجام شده و در قالب یک بسته پیشنهادی مناسب به وزرا و رئیس جمهور بتوانیم از سفر استانی منابع و اعتبارات ویژه‌ای را در حوزه راه‌ها و آب دریافت و صرف پروژه‌های اجرایی کنیم.

انتهای پیام

نظر شما