شناسهٔ خبر: 34790411 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

با سه خودروی پرفروش بازار بیشتر آشنا شوید

30054

پژو پارس، تیبا ۲ و پیکان وانت سه خودروی پرفروش و پرطرفدار بازار هستند که در این مطلب بیشتر با آنها آشنا می‌شویم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام شیپور، اگر پراید را کنار بگذاریم، چندین خودروی دیگر چون پژو پارس، پژو ۲۰۶، پژو ۴۰۵، تیبا ۱، تیبا ۲، ال ۹۰، ساندرو و پیکان وانت جزو خودروهای پرفروش و پرطرفدارا بازار هستند که فارغ از شرایط بازار، همواره تقاضا برای آنها بالاست.

اما در این بین قصد داریم بیشتر با سه خودروی پژو پارس، تیبا ۲ و پیکان وانت آشنا شویم و ببینیم چرا این سه مدل جزو مدل‌های پرفروش و پرطرفدارا بازار هستند.

پژو پارس

پژو پارس یکی از خودروهای خانوادگی بازار ایران است که با توجه به استقبال خوب نسبت به آن، همچنان توسط ایران خودرو تولید شده و به بازار عرضه می‌شود. این سدان فرانسوی بعد از موفقیت پژو ۴۰۵ بر پایه پلتفرم آن ساخته شد و به واسطه طراحی جدیدتر و امکانات بهتر، فروش خوبی را نیز تجربه کرد.

۲۰ سال است که پژو پارس در کشور ما تولید و عرضه می‌شود و پیشتر نام آن سفیر و پژو پرشیا بود. اما در نهایت به پژو پارس تغییر نام پیدا کرد و سال‌هاست با همین اسم به فروش می‌رسد. خرید خودروهای خانوادگی همواره در بین مردم ایران از محبوبیت بالایی برخوردار بوده است، پژو پارس نیز از این قاعده مستثنی نبود. از سوی دیگر امکانات این مدل در کنار قابلیت اسپرت کردن آن باعث شد تا جوانان نیز به سمت این خودرو بیایند.

تا امروز نسخه‌های مختلفی از پژو پارس توسط ایران خودرو تولید شده که البته این مدل‌های تفاوت چندانی با هم ندارند و بیشتر فرق آنها به تغییرات پیشرانه و چند مورد از امکانات ظاهری و رفاهی خودرو از جمهل تغییر داشبورد، تغییر صفحه کیلومتر، تریم چوبی، رینگ‌های آلومینیومی، کروز کنترل، تهویه اتومات، ایربگ سرنشین، روکش چرمی فرمان، آینه بغل تاشوی برقی، قفل میکروسوئیچی و... محدود می‌شود.

مدل‌های مختلف پژو پارس دنده‌ای و اتوماتیک از پیشرانه‌های TU۵، XUM، XU۷/L۴ و XU۷/L۳ بهره می‌برند. قوی‌ترین مدل تولید شده از این خودرو مدلی است که سال ۸۲ با پیشرانه ارتقا یافته و تقویت‌ شده زانتیا وارد بازار شد. اما موتور TU۵ پرکاربردترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین پیشرانه برای پژو پارس بوده است.

تیبا ۲

تیبا ۲ هاچ‌بک جدید سایپا است که خیلی زود توانست نظر خانواده‌ها و جوانان ایرانی و به ویژه خانم‌ها را جلب کند. تیبا ۱ سدانی جمع‌وجوری بود که توسط سایپا بر پایه پلتفرم ریو تولید شد و قرار بود جایگزین پراید شود، اما هیچ‌گاه این اتفاق نیفتاد.

ولی این مسئله مانع فروش بالای تیبا نشده است. علت این موضوع را باید در قیمت بالای پراید  مشکلات آن جستجو کنیم که باعث شد خریداران به خودروی جدید واکنش مثبت نشان دهند. به دلیل همین استقبال، سایپا تصمیم گرفت تیبا ۲ را به عنوان نسخه هاچ‌بک تیبا نیز روانه بازار کند.

از دلایل رشد خرید و فروش تیبا ۲ شد این بود که بعد از پراید برای خریدن خودروی هاچ‌بک باید به سراغ پژو ۲۰۶ می‌رفتید که اختلاف قیمت زیادی دارند. به همین دلیل یک مدل ارزان‌تر در این بین با توجه خوب خریداران روبه‌رو شد.

تیبا ۲ به عنوان یک خودروی جمع‌وجور شهری به یک پیشرانه ۱۵۰۰ سی‌سی، چهار سیلند خطی، ۸ سوپاپ، گیربکس دستی ۵ سرعته، سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری، حداکثر توان ۸۷ اسب بخار، حداکثر گشتاور ۱۲۸ نیوتن‌متر و حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت مجهز شده است.

پیکان وانت

خودروهای باربری شهری و کوچک چون انواع وانت، همواره مورد توجه قشر خاصی از مردم بوده‌اند که با استفاده از این خودروها درآمدزایی دارند. شاید وانت‌های جدیدی چون پراید ۱۵۱، آریسان، وانت ال ۹۰، کاپرا، شوکا و... وارد بازار شده باشند، اما همچنان پیکان وانت و نیسان آبی طرفداران زیادی دارند.

پیکان وانت و نیسان آبی ویژگی‌هایی دارند که حتی با وجود نواقصی چون رانندگی خشک و نداشتن کولر، همچنان فروش خوبی دارند. پیکان وانت از سال‌های قبل جزو پرفروش‌ترین خودروهای باری بوده است. علت اصلی این موضوع را باید در قیمت این خودرو جستجو کنیم. با توجه به رشد قیمت خودروهای داخلی به دنبال آن حتی قیمت پیکان وانت نیز افزایش قابل توجهی داشته است، اما همچنان نسبت به مدل‌های دیگر ارزان‌تر بوده و گزینه مقرون‌به‌صرفه‌ای برای کارکردن به شمار می‌رود.

از سوی دیگر خیلی‌های معتقدند موتور ۱۶۰۰ سی‌سی پیکان وانت خیلی بهتر از پراید وانت است و از سوی دیگر مدل‌هایی چون آریسان یا ال ۹۰ وانت نه‌تنها قیمت بالایی دارند، بلکه برای باربری مناسب نیستند. در دسترس بودن لوازم و هزینه تعمیر و نگهداری کمتر نسبت به دیگر وانت‌ها باعث شده تا پیکان وانت همچنان روی بورس باشد.

انتهای رپرتاژ اگهی

نظر شما