شناسهٔ خبر: 34790250 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

گچساران بیش از 600 جانباز بالای 25 درصد دارد

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران گچساران گفت: این شهرستان بیش از 600 جانباز بالای 25 درصد در زمان هشت سال دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی و میهن کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، محمد ملک پور با اشاره به 26 مردادماه سالروز بازگشت آزادگان به کشور گفت: رزمندگان موجب دفاع از آبروی اسلام، تشیع و ایران شده و با استقامت،صبر و شکیبایی به زندان بانان خود درس مردانگی آموختند و با پشت سر گذاشتن آزمونی بزرگ ،در چنین ایامی به آغوش گرم ملت بازگشتند.

وی تاکید کرد: رزمندگان بر روی دیوار های زندان از امام خمینی (ره) پیام هایی را می نوشتند که هر کدام از این پیام‌ها دنیایی از امید، آزادی ، ولایت‌مداری و پیروزی بود.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران گچساران اذعان کرد: آزادگان متعلق به یک مقطع از تاریخ نیستند ، بلکه همواره مانند روحی تازه و حیات بخش در همه ارکان این کشور و ملت جاری هستند ‌چرا که پیام و سیره آنها ، فریاد سربلندی و شکوهمندی ملت ایران اسلامی است.

 ملک‌پور با بیان اینکه شهرستان گچساران دارای یک هزار  و ۷۶۵ نفر جانباز است، عنوان کرد: از این تعداد نفرات یک هزار و ۱۲۸ نفر آنان دارای جانبازی زیر 25درصد هستند.

وی با  با بیان اینکه  13نفر از جانبازان گچساران دارای 70درصد جانبازی هستند، گفت: این شهرستان در دفاع مقدس،۶۳۷ نفر جانباز بالای ۲۵ درصد تقدیم انقلاب اسلامی و میهن کرده است.

ملک پور ادامه داد: شهرستان گچساران دارای ۹۹  نفر آزاده است که دارای  ۲ تا هشت سال سابقه اسارت در اردوگاه های رژیم بعث عراق هستند.

وی گفت: بیشترین آمار آزادگان زیر پوشش بین سنین ۱۳۴۰ تا ۱۳۵۳ هستند و تمام آنها در سطح شهرستان زیر پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار دارند.

 به گزارش فارس،  گچساران بر اساس جمعیت ازجمله ۱۵ شهر اول کشور در تقدیم شهدا به انقلاب است.

نخستین شهید جنگ تحمیلی شهرستان دوم دی ماه سال ۱۳۵۹ در منطقه فیاضیه آبادان به فیض شهادت نائل آمد.

 این شهرستان 360شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

 انتهای پیام/82031

 

نظر شما