شناسهٔ خبر: 34789535 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

چند خبر دانشگاهی؛

داوطلبان کارشناسی‌ارشد پزشکی تا فردا می توانند انتخاب رشته کنند

تهران- ایرنا- انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های علوم پزشکی سال ۱۳۹۸ که از ساعت ٩ صبح امروز (شنبه ۲۶ مردادماه) آغاز شده است؛ تا ساعت ٩ صبح فردا ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه مفدا (معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و  آموزش پزشکی)، مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور تغییر ظرفیت رشته های دانشگاهی را اعلام و بر این اساس برای رشته فیزیک پزشکی، ۴ ظرفیت عادی و ۲ ظرفیت شهریه پرداز به منظور پذیرش در دانشگاه علوم پزشکی ایران اختصاص یافته است.

آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه علوم پزشکی سال ۹۸ در ۱۱ مجموعه و ۴۲ رشته دانشگاهی در ۲ نوبت صبح و عصر روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۷ و ۲۸ تیرماه ۱۳۹۸ در ۳۰ شهر برگزار شد.

"فدراسیون جهانی آموزش پزشکی" آموزش پزشکی عمومی ایران را اعتبار بخشی کرد

قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر این مهم که جامعه ایران در زمینه آموزش پزشکی سرآمد منطقه و همچنین پیشرو در دنیا است؛ گفت: فدراسیون جهانی آموزش پزشکی برای اولین بار در طول تاریخ، آموزش پزشکی عمومی ایران را به مدت ۱۰ سال اعتبار بخشی کرده است، که این امر دستاوردی بی نظیر برای آموزش علوم پزشکی در ایران است.

«حمید اکبری» افزود: رعایت استانداردهای آموزش پزشکی، استادان برجسته دانشگاه‌های علوم پزشکی و آزمون‌های استاندارد کشوری که دانشجویان در پایان سال دوم و پنجم پزشکی باید شرکت کنند؛ حاکی از سطح کیفی دانش آموختگان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور است که در قیاس با دانش آموختگان سایر جوامع نیز نشان داده می شود.

وی در خصوص سهمیه پذیرش این دانشجویان نیز اظهار داشت: ۳۰ درصد سهمیه قانونی برای افراد بومی مناطق محروم و مختص رشته‌های علوم پزشکی به منظور برقراری عدالت آموزشی مصوب مجلس شورای اسلامی است.

این مقام مسئول در وزارت بهداشت یادآور شد: ۲۵ درصد سهمیه رزمندگان و ایثارگران و پنج درصد سهمیه ایثارگران زیر ۲۵ درصد جانبازی که بر اساس ماده ۹۰ قانون برنامه ششم توسعه انجام می شود نیز مشخص است.

اکبری در خصوص طرح افزایش ظرفیت رشته‌های علوم پزشکی نیز تصریح کرد:‌ ظرفیت پذیرش در رشته علوم پزشکی از ۷۰۰ نفر در سال ۱۳۶۴ به ۷ هزار نفر در شرایط کنونی رسیده است.

برگزاری رویداد بین‌المللی سلامت دیجیتال

رویداد بین‌المللی سلامت دیجیتال به منظور عرضه نوآوری در حوزه سلامت ۲۷ مردادماه جاری در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می‌شود.

این رویداد با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی ایران، برخی از مرکز دولتی و خصوصی با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در سالن همایش‌های رازی با هدف تبادل دانش فنی و تکنولوژی میان شرکت‌ها و سرمایه گذاری بر روی طرح ها، برگزار می شود.

این رویداد همچنین با معرفی فناوری‌های روز درصدد ارائه سلامت مشتریان محصولات فناورانه به تولیدکنندگان داخلی و خارجی است.

انتشار صد و هفدهمین شماره هفته‌نامه خبری مفدا

صد و هفدهمین شماره هفته‌نامه خبری مفدا منتشر شد؛ در این شماره مهم‌ترین اخبار و رویدادهای فرهنگی، صنفی، دانشجویی، آموزشی و علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در بازه زمانی نهم تا بیست و دوم مرداد ماه ۹۸ منتشر شده است.

دانشگاه تهران برترین دانشگاه ایران در رتبه‌بندی شانگهای

دانشگاه تهران در رتبه‌بندی شانگهای سال ۲۰۱۹ با کسب رتبه زیر ۴۰۰ جهانی برترین دانشگاه ایران شد.

بر اساس این رتبه بندی همچنین دانشگاه‌های صنعتی شریف، علوم پزشکی تهران، امیرکبیر و تربیت مدرس نیز (با ارتقاء رتبه نسبت به سال گذشته) به ترتیب رتبه های دوم، سوم، چهارم و پنجم را از آن خود کردند.

همکاری علمی دانشگاه شهید بهشتی با دانشگاه امام صادق (ع)

به منظور گسترش تعاملات دانشگاهی یک جلسه مشترک با حضور علی اکبر افضلیان معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید بهشتی و غلامرضا گودرزی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه امام صادق (ع) برگزار شد.

در این دیدار برهمکاری های دانشگاهی در عرصه های علمی، مطالعات میان رشته ای، استعدادهای درخشان و نخبگان تاکید شد.

همچنین با توجه به زمینه تخصصی دانشگاه امام صادق (ع) در عرصه آموزش زبان عربی مقرر شد کارگروه‌های ضروری بین دو دانشگاه تشکیل شود و همکاری در زمینه دانشجویان میهمانی انجام پذیرد.

نظر شما