شناسهٔ خبر: 34789133 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور

تذکر 13 نماینده مجلس به وزرای نیرو و کشور

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: ۱۳ نماینده مجلس به وزرای نیرو و کشور درخصوص تسریع در پرداخت خسارت سیل خوزستان به کشاورزان تذکر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، محمدعلی وکیلی تذکرات کتبی جلسه علنی امروز (شنبه 26 مردادماه) مجلس شورای اسلامی را به شرح زیر قرائت کرد؛

-تذکر جواد کاظم نسب الباجی نماینده اهواز به همراه ١٢ نفر از نمایندگان مجلس به وزرای نیرو و کشور: تسریع در پرداخت خسارت سیل خوزستان به کشاورزان با توجه به وصول اعتبارات مربوط به آن، عدم لحاظ آبگاه‌های کشت تابستان در خوزستان مانند سال گذشته علیرغم دستورات مکرر شما.

-تذکر محمدرضا نجفی، محمدجواد فتحی غلامرضا حیدری نمایندگان تهران، ری، شمیرانات و پردیس به رییس جمهور و وزیر اقتصاد: علت عدم اجرای برخی از مواد قانون بودجه سال ٩٨ درخصوص نظارت و مدیریت بر شرکت‌های دولتی.

-تذکر شهاب نادری نماینده اورامات به وزیر کشاورزی و رییس جمهور: لزوم آبیاری بارانی زمین های کشاورزی دشت میراباد و سر قلعه، عدم پرداخت پاداش بازنشستگان فرهنگی از سال ٩٧ تاکنون، لزوم بازگشایی مرزهای رسمی حوزه انتخابیه.

-تذکر جلال محمودزاده نماینده مهاباد به وزرای کشاورزی و راه شهرسازی و رییس جمهور: لزوم جلوگیری از افزایش قیمت نهاده‌های کشاورزی، عدم اجرای به موقع طرح های آسفالت و روکش راه های روستایی به بهانه نبود قیر، علت عدم تامین این قیر مورد نیاز توسط دولت چیست؟

-تذکر  حسن نوروزی نماینده رباط کریم و بهارستان به وزرای نیرو و صمت و رییس‌جمهور: علت عدم تخصیص آب کشاورزی از کانال محمدیه به روستاهای حوزه انتخابیه، لزوم ایجاد دو اداره کمیته امداد امام خمینی (ره) به صورت مجزا در شهرهای گلستان و نسیم شهر جهت خدمت‌رسانی به ٤ هزار خانوار هدف، لزوم پرداخت یک‌سوم جرائم تعزیرات حکومتی در بهارستان و رباط کریم به اتاق اصناف این شهرستان.

-تذکر حسین مقصودی نماینده سبزوار به وزرای نیرو و ارتباطات: علت قطع شدن و کم آبی روستاهای نزدیک سبزوار و نیشابور و... چرا قراداد رانندگان مخابرات در سطح کشور به یک شرکت واگذار شده و به جای انعقاد قرارداد با اشخاص با وسیله نقلیه قرارداد بسته می‌شود؟ همچنین چرا امنیت شغلی کارگران مخابرات با واگذاری به شرکت خاص به مخاطره(مخابرات) افتاده و از شرکت‌های محلی استفاده نمی شود؟

-تذکر محمدحسین فرهنگی نماینده تبریز به رییس‍‌جمهور و وزیر اقتصاد: ضرورت ایجاد انسجام در صدور مجوز برای تولید بی‌رویه ارز دیجیتال و اصلاح تصمیم اتخاذ شده توسط دولت.

-تذکر  محمد عزیزی نماینده ابهر به وزیر راه و شهرسازی: علت عدم اجرای طرح میدان ورودی شهرستان خرم‌دره چیست؟ تسریع در تکمیل طرح تعریض جاده ترانزیت از سلطانیه تا ضیاءآباد.

-تذکر محمد خدابخشی نماینده الیگودرز به وزیر کشور: تسریع در انتصاب شهردار الیگودرز.

-تذکر  سیدمحمدجواد ابطحی نماینده خمینی شهر به وزیر نیرو: علت عدم اجرای بندهای ماده ٢٧ قانون احکام دائمی برنامههای توسعه درخصوص مدیریت به هم پیوسته آب از طریق تغییر ساختار تشکیلات آب بر مبنای حوزه‌ای چیست؟

-تذکر  عبدالله سامری نماینده خرمشهر به رییس‌جمهور و وزیر کشور: علت عدم اجرای ماده ١٧ تعیین تکلیف آموزش یاران نهضت سوادآموزی و پیش‌دبستانی‌ها و احکام رسمی جوانان حق‌التدریس سال ٩٨ و ٩٧ چیست؟ همچنین علت تفسیر غلط مدیران وزارت کشور از اجرای آیین‌نامه‌ها و بخش نامه‌های هیات وزیران در خصوص احراز شرایط سکونت شهرداران و خانواده آن‌ها چیست؟

-تذکر  جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده تربت‌جام به وزیران راه و شهرسازی و نیرو: کمبود شدید اعتبارات، بی‌توجهی مسئولان اداری و اجرایی اداره کل راه و شهرسازی و وضعیت وخیم جاده‌های ارتباطی در حوزه انتخابیه، همچنین گفتار درمانی مهندس جانباز رییس آبفای کشور و عدم تخصیص اعتبار لازم برای تامین آب شرب مردم در حوزه انتخابیه.

- تذکر عین الله شریف پور نماینده ماکو و چالدران به رئیس جهمور؛ چرا بانک مسکن در حوزه انتخابیه اینجانب در ارتباط با تسهیلات مسکن اعلام کرده است، پس از یکسال باید مبلغ 20 میلیون تومان یکجا عودت و باقیمانده به صورت اقساط پرداخت کنند.

- تذکر سیدناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان به رئیس جمهور و وزیر بهداشت؛ لزوم ارائه توضیح درباره وجود باند مافیایی در سازمان مدارس غیرانتفاعی وزارتخانه، تذکر به وزیر بهداشت؛ لزوم برخورد با عدم تکریم ارباب رجوع در بیمارستان ها، درمانگاه ها و مراکز درمانی شهرستان فلاورجان

- تذکر حسن سلیمانی نماینده کنگاور به وزیر راه و شهرسازی؛ تسریع در بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب شهرستان هرسین و تصفیه خانه شهرستان صحنه، تسریع در تامین و پرداخت اعتبار مورد نیاز طرح دوبانده کردن کنگاور به تویسرکان، کنگاور به نهاوند، بیستون به هرسین و بیستون به سنقر

- تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، میمه و برخوار به رئیس جمهور و وزرای راه و شهرسازی و کشور؛ چرا برخی دستگاه های اجرایی از به کارگیری و تبدیل وضعیت فارغ التحصیلان دانشگاه پیام نور خودداری می کنند، لزوم رسیدگی به وضعیت نامناسب جاده حوزه انتخابیه اینجانب، همچنین لزوم رسیدگی به وضعیت استخدامی و پرداخت حق جذب کارکنان شهرداری ها و دهیاری ها

- تذکر هدایت الله خادمی نماینده مردم ایذه و باغملک به وزیر بهداشت و درمان؛ لزوم پاسخگویی درباره علت تاخیر راه اندازی بیمارستان باغملک

- تذکر نادر قاضی پور و علیرضا محجوب نمایندگان ارومیه و تهران به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ تسریع در واگذاری خدمات به دفاتر پیشخوان زیرساخت آنها آماده شده است، تسریع در مشخص کردن تعرفه خدمات پیش خوان

- تذکر سیده حمیده زرآبادی نماینده قزوین به وزیر راه و شهرسازی، تامین اعتبار برای تعریض و اصلاح مسیر احداث آبروهای مسیر روستاهای حوزه انتخابیه، تذکر به رئیس جمهور؛ لزوم پرداخت حقوق سربازان وظیفه براساس قانون

- تذکر بشیر خالقی نماینده خلخال به وزیر نیرو؛ لزوم رسیدگی به جاری شدن فاضلاب شهر خلخال بدون کلرزنی به داخل رودخانه.

- تذکر سیدراضی نوری نماینده شوش و دانیال به وزیر جهاد کشاورزی؛ علت خشک شدن هزاران هکتار درختکاری برای مقابله با ریزگردها در خوزستان چیست؟

- تذکر جبار کوچکی نژاد نماینده رشت به وزرای صمت، نفت و نیرو؛ چرا به قانون بودجه عمل نکرده و کالاهای اساسی مردم را با ارز دولتی تامین نمی کنید؟ چرا دستگاه های خدمات رسانی برق و گاز به خانه های سنتی خدمات نمی دهند؟

- تذکر نادر قاضی پور، روح الله حضرت پور طلاتپه و بیت الله عبداللهی نمایندگان ارومیه، هرسین و اهر به وزرای جهاد کشاورزی و صمت؛ تسریع در جلوگیری از لکه سیاه سیب های درختی ارومیه، لزوم اقدام فوری برای صادرات و تنظیم بازار سیب اهر.

/

پایان پیام

نظر شما