شناسهٔ خبر: 34786868 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در 40مرکز حوزه علمیه استان اصفهان

آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه

در آیینی سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه در استان اصفهان آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز اصفهان؛ آیت الله مظاهری از مراجع تقلید و رئیس حوزه علمیه اصفهان در این آیین با اشاره به اینکه طلابی که برای تحصیل وارد حوزه می شوند سه مرحله را باید طی کنند گفت: تسلط بر زبان عربی، سطح (روخوانی و آشنایی به فقه واصول) و درس خارج ، مراحل لازم طلاب برای دریافت علوم حوزوی است.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3844775"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2502059/3844775?width=400&height=300"></script></div>

آیت الله مظاهری با اشاره به اینکه تسلط بر زبان عربی جایگاه اصلی خود را در حوزه های علمیه اصفهان ندارد از مسئولان آموزشی حوزه خواست برای ارتقاء این سطح، کوشاتر باشند.
رئیس حوزه علمیه اصفهان، تدبر در قرآن، تقویت اعتقاد، ولایت و اخلاق و تسلط بر رساله مراجع تقلید و احکام را دیگر اولویت های طلاب در دوران تحصیل دانست و افزود: تقوا داشتن عامل مهمی در عاقبت بخیری طلاب است.
نماینده ولی فقیه دراستان و امام‌جمعه اصفهان هم در این آیین با اشاره به اینکه طلبگی با نیت کار برای خدا، ادامه مسیر انبیا برای بیداری جامعه است و همین بیداری زمینه ساز ظهور حضرت مهدی(عج) است تاکید کرد : در لباس روحانیت هم نیت خدایی داشته باشیم چرا که کار برای خدا بالاترین ارزش را دارد و طلبگی با نیت خدایی بالاترین فعالیت است.
آیت الله طباطبایی علم آموزی در دوران طلبگی را عاملی برای رشد روحانیت در جامعه دانست و افزود: آنچه وجهه یک روحانی را در جامعه تقویت می کند باسواد بودن است.
امام جمعه اصفهان اقامه نماز جماعت در مساجد و قرائت روزانه قرآن را به طلاب توصیه و تاکید کرد : این موارد دغدغه طلاب باشد.
امروز سال تحصیلی جدید در 40 مرکز از حوزه های علمیه استان اصفهان آغاز شد.

آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه

نظر شما