شناسهٔ خبر: 34782820 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت کشور | لینک خبر

استاندار زنجان تصریح کرد؛

پیشگیری بزرگ‌ترین خدمت در حوزه سلامت است

استاندار زنجان تأکید کرد: خدمت‌رسانی در حوزه سلامت محدود به ساخت بیمارستان نیست، بلکه بزرگ‌ترین خدمت در این عرصه، پیشگیری است.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ فتح‌الله حقیقی در جمع خبرنگاران استان، با یادآوری اینکه تلاش‌های صورت گرفته در عرصه‌هایی چون سلامت، بهداشت و درمان حاکی از آن است که اقدامات ارزنده‌ای در طول چهل سال اخیر انجام ‌شده است، ادامه داد: یکی از چالش‌های عرصه فعالیت‌های خیرخواهانه، ساختار بسته اداری است که این مهم باعث شده است تا مجامع سلامت از نشاط و پویایی لازم برخوردار نباشند.
وی از مقوله پیشگیری به‌عنوان یکی از اولویت‌های حوزه سلامت یادکرد و با بیان اینکه خدمت‌رسانی در این عرصه فقط به احداث بیمارستان محدود نمی‌شود، خاطرنشان کرد: پیشگیری مهم‌ترین مقوله در این عرصه به شمار رفته و باید تلاش کنیم تا سهم مردم و دولت در این زمینه تعیین شود و بی‌تردید مراکز خیریه نقش ارزنده‌ای در این زمینه خواهند داشت و استان زنجان در حال حاضر از وجود۸۰ مرکز خیریه درزمینه‌های مختلف بهره‌مند است.
مقام عالی استان با بیان اینکه زنجان جزو استان‌هایی است که اقدامات ارزنده و شاخصی در حوزه خیریه‌ها به‌ویژه خیریه‌های سلامت اتفاق افتاده است، افزود: بی‌شک اگر بخواهیم نمونه بارزی را در این زمینه مثال بزنیم، انجمن خیریه مهرانه زنجان یکی از این مراکز است.
وی میزان کمک‌های مردمی به انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان (مهرانه) در استان زنجان را بیش از ۷۰۰ میلیون تومان در طول یک ماه عنوان کرد و ادامه داد: زنجان در سایر شاخص‌های حوزه فعالیت‌های خیرخواهانه نیز عملکرد موفقی داشته است و در زمینه طرح اکرام ایتام عملکردی که استان زنجان داشته، ۲.۵ برابر بیشتر از متوسط کشوری بوده است.

نظر شما