شناسهٔ خبر: 34782491 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اجرای ویژه برنامه‌های عیدغدیر در ۳۲ بقعه و امامزاده استان زنجان

ویژه برنامه‌های عیدغدیر در ۳۲ بقعه و امامزاده استان زنجان برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -
اجرای ویژه برنامه‌های عیدغدیر در ۳۲ بقعه و امامزاده استان زنجانحجت الاسلام جنتی مدیر کل اوقاف  استان زنجان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،با بیان اینکه جشن‌های عید غدیر که با عنوان «جشن علوی اکمال دین نبوی» برگزار می‌شود بزرگترین عید امت اسلامی عید سعید غدیرخم است که از آن به «عیدالله الاکبر» تعبیر نموده اند،گفت: در عظمت و بزرگی این عید همین بس که قرآن کریم تنها همین روز را مایه مایوس شدن کفار و اکمال دین دانسته و در باره آن فرموده است که «امروز دین شما را برایتان کامل و نعمت خود را بر شما تمام گردانیدم و اسلام را برای شما به عنوان آئینی برگزیدم».

وی گفت: چنین تعبیر بی نظیری نشان دهنده اهمیت والای اتفاق آن روز است و آن چیزی جز مساله امامت، ولایت، نظام و حکومت اسلامی و قضیه رهبری جامعه اسلامی نیست.

حجت الاسلام جنتی با این بیان که این عید بزرگ و آن اتفاق بی نظیر در آن روز که نجات بخش امت اسلامی است می‌بایست بیش از پیش تکریم و بزرگ شمرده شود، افزود: به همین منظور اداره کل اوقاف و امور خیریه البرز طبق سنوات سال‌های گذشته اقدام به برگزاری مراسم و بزرگداشت دهه امامت و ولایت کرده که امیدواریم گامی هر چند کوچک، اما تاثیر گذار باشد.
 
حجت الاسلام جنتی با اشاره به طرح منادیان غدیر در بقاع متبرکه، عنوان کرد: تجلیل از افرادی که نامشان متبرک به نام مبارک امام علی (ع) و تجلیل از سادات، واقفان، شعرا و نویسندگان عرصه غدیر از دیگر برنامه‌های دهه ولایت است.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان بیان اینکه قرائت خطبه غدیر در بقاع متبرکه و شاخص در روز عید غدیر انجام می‌شود، گفت: برگزاری مسابقه طرح حافظان غدیر، تجلیل از واقفان، شعرا و نویسندگان و پژوهشگران غدیر، تجلیل از اسامی با نام و کنیه امیرالمومنین (ع)، کاروان‌های شادی در بقاع متبرکه، غبارروبی مزار شهدا، ایستگاه صلواتی، تجلیل از خادمان سادات بقاع متبرکه و اطعام فقرا از دیگر برنامه‌های این دهه است.
 
وی  همچنین با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۵ مورد وقف در استان انجام شده است گفت: به برکت گسترش فرهنگ وقف، موقوفه آقا لطفعلیخان، ظهیرالدوله و تکیه مدیرالملک در رابطه با مقوله غدیر انجام شده اند.

حجت الاسلام جنتی تصریح کرد :در ۶ امامزاده ابهر هم به فقرا اطعام خواهد داده شد.
انتهای پیام/ن
 
 

برنامه های عید غدیر در زنجان

نظر شما