شناسهٔ خبر: 34777656 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت کشور | لینک خبر

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد؛

لزوم هدف‌گذاری برای معرفی مشهد به عنوان شهر سالم و نمونه کشوری/با هر سلیقه سیاسی مشهد را بسازیم

استاندار خراسان رضوی گفت: ما به دنبال معرفی مشهد به عنوان شهر سالم و نمونه کشوری در همه ابعاد اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی هستیم و برای تحقق این مهم حمایت های لازم را از مدیریت شهری انجام خواهیم داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، علی‌رضا رزم‌حسینی در مراسم آغاز عملیات اجرایی اولین تقاطع 4 سطحی شمال شرق کشور که در محل میدان نمایشگاه مشهد برگزار شد، اظهار کرد: همانطور که شهرها درحال توسعه است، باید شهرداران و شوراهای اسلامی شهر نیز با برنامه ریزی دقیق، در مسیر توسعه زیرساخت ها گام بردارند .
وی با بیان اینکه شهرداری و شورای شهر مشهد برای اجرای پروژه های مهم شهری در حال تلاش هستند، افزود: کلانشهر مشهد ظرفیت های بسیار خوبی برای معرفی به عنوان شهر سالم و نمونه کشوری دارد و امیدواریم مدیریت شهری برای تحقق این مهم، هدف گذاری لازم را انجام دهد .
استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: زائران و مجاوران حرم مطهر امام رضا(ع) شایستگی بسیار زیادی دارند و اگر بدانند که در چه موقعیتی به سر می برند، حتما در جهت گسترش فرهنگ مشارکت همراهی خواهند کرد .
وی با بیان اینکه مدیریت استان برای کمک به مدیریت شهری مشهد در مسیر خدمت رسانی به زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی مصمم است، خاطرنشان کرد: بنده و همه معاونان استانداری در جهت تقویت پروژه های شهری و طرح موضوعات در کمیسیون ماده 5 و تامین منابع مالی کمک خواهیم کرد تا هر روز پیشرفت ها و آبادانی های بیشتری را در کلانشهر مشهد شاهد باشیم .
رزم حسینی در ادامه سخنان خود، به آغاز عملیات اجرایی ساخت اولین تقاطع 4 سطحی شمال شرق کشور در مشهد اشاره کرد و گفت: برخی شهرها که از ابتدا، طراحی شهرسازی نداشته اند در طول زمان با معضل ترافیک و آلودگی صوتی مواجه می شوند و به همین دلیل اجرای برخی پروژه ها برای حل این مشکلات ضرورت پیدا می کند .
وی با بیان اینکه در دنیا برای حل معضل ترافیک راه های مختلفی پیشنهاد می شود، افزود: بر اساس نظر تخصصی کارشناسان، برای حل معضل ترافیک در کلانشهر به اجبار باید تقاطع ها و زیرگذرهای جدیدی احداث شود و در کار این مسئله، پروژه های حمل و نقل عمومی مانند خطوط قطارشهری هم با مساعدت های خوب دولت در زمینه انتشار اوراق مشارکت به خوبی پیش می رود .
استاندار خراسان رضوی گفت: حتما برای اجرای پروژه تقاطع 4 سطحی میدان نمایشگاه مشهد مطالعات لازم انجام گرفته و ضرورت آن برای کارشناسان حوزه حمل و نقل و ترافیک به اثبات رسیده است .
رزم حسینی با اشاره به تقارن آغاز عملیات اجرایی ساخت تقاطع 4 سطحی میدان نمایشگاه مشهد با سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی بیان کرد: پروژه تقاطع میدان نمایشگاه می تواند در شأن آزادگان همیشه سرافراز کشورمان باشد و امیدواریم این تقاطع تحت عنوان آزادگان نامگذاری شود .  
وی در بخش دیگری از سخنان خود، بر لزوم همدلی و همزبانی همه مدیران شهری و استانی برای پیشرفت و آبادانی شهر مشهد تاکید کرد و گفت: با توجه به وجود مضجع شریف امام رضا(ع) در مشهد، همه ما باید نیت های خودمان را خالص کرده و در مسیر آبادانی و پیشرفت این کلانشهر همدل و همزبان شویم .
استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه با هر سلیقه سیاسی باید در مسیر آبادانی شهر امام رضا(ع) گام برداریم، گفت: خوشخبتانه با توجه به مساعدت دولت و تهاتر بدهی های بانکی شهرداری، اکنون امکانات مالی مدیریت شهری مشهد در شرایط خوبی به سر می برد و امیدواریم با اجرای پروژه مهم، نیاز زیرساختی این کلانشهر تا 50 سال آینده تامین شود .
رزم حسینی در بخش پایانی سخنان خود، به برنامه ریزی های انجام گرفته برای ساماندهی حاشیه شهر مشهد اشاره کرد و گفت: طرح نجات به منظور کاهش آسیب های اجتماعی حداکثر تا یک ماه آینده در 8 محله با حدود 350 هزار نفر جمعیت تحت پوشش اجرایی خواهد شد .
وی ادامه داد: به دنبال این هستیم که طرحی پایدار و کارشناسی شده در حاشیه شهر مشهد کلید بزنیم تا به الگوی کشوری تبدیل شود و در این راستا وزیر کشور برای کمک به اجرای پروژه های ساماندهی حاشیه شهر قول مساعد داده است .

نظر شما