شناسهٔ خبر: 34777615 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت کشور | لینک خبر

استاندار ایلام:

باید مقدمات دو آزادراه و پتروشیمی مهران برای کلنگ زنی در سفر رئیس جمهورر آماده شود

استاندار ایلام در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی خواستار انجام مقدمات سه پروژه مهم استان شامل دو آزادراه پل زال – دهلران و حمیل – ایلام – مهران و پتروشیمی مهران برای کلنگ زنی در سفر رئیس جمهور شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ قاسم سلیمانی دشتکی بعد از ظهر چهارشنبه ۲۳ مرداد ماه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان گفت: پیگیری های بسیاری در ارتباط با مصوبات سفر هیأت بلند پایه اقتصادی به استان در جهت اجرایی شدن دو آزادراه و پترشیمی مهران انجام شده و اعتبارات خوبی نیز در این خصوص مشخص شده که تلاش داریم با انجام مقدمات این پروژه ها آماده کلنگ زنی در سفر رئیس جمهور شوند.

وی تأکید کرد: برای آزادراه پل زال – دهلران- چیلات کنسرسیومی متشکل از 4 بانک با مشارکت دولت و بخش خصوصی تأمین مالی شده است که باید مقدمات آن برای شروع عملیات اجرایی به سرعت انجام شود.
 
وی همچنین در خصوص اجرای فاز اول پتروشیمی مهران که نیاز به سرمایه گذاری ۷۰۰ میلیون یوریی دارد خاطر نشان کرد: با ۴ بانک ملی ، ملت ، رفاه و پارسیان تفاهم شده است که در این پروژه مشارکت داشته باشند و اگر مجری طرح کننده کار باشد باید به سرعت نسبت به انجام مقدمات شروع عملیات اجرایی آن با همکاری اداره کل صمت اقدام شود تا این پروژه را که یکی از سه پروژه ی مهم استان است برای کلنگ زنی سفر رییس جمهور آماده شود. 

رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی استان تاکید داشت: اگر این پروژه ها به سفر رئیس جمهور برسند امکان تسریع در عملیات اجرایی آنها محقق خواهد شد و ما به راحتی می توانیم مشکلات آن را رفع و اعتبارات آن را تأمین کنیم.

وی همچنین خواستار پیگیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در خصوص تأمین اعتبارات تخصیص یافته به پروژه بیمارستان ۳۷۶ تخت خوابی ایلام شد.

نظر شما